مجسمه‎ساز جوان ایرانی میهمان ورک‌شاپ تخصصی هنر فیگوراتیو رم

سبحان خادمی هنرمند مجسمه‎ساز جوانی است که از نوجوانی به شکل تخصصی روی مجسمه‌های کلاسیک و فیگوراتیو کار کرده است. او که به تازگی مورد توجه چند دانشگاه مهم جهان در زمینه هنرهای تجسمی قرار گرفته، درباره حضور خود در ورکشاپ STUDY ART IN ROME: SUMMER ۲۰۱۵ به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: این ورکشاپ سالی یک بار ویژه نقاشی پرتره و مجسمه‌سازی فگوراتیو در شهر رم برگزار می‌شود. مجسمه‌سازی فیگوراتیو، نقاشی پرتره با رنگ روغن و مطالعه نقاشی پرتره در فضاهای داخلی و خارجی با رنگ روغن، مجسمه‎سازی پرتره، نقاش پرتره با آبرنگ و نقاشی پرتره با نگاه به سیر تاریخی طراحی و نقاشی بخش‌های مختلف این رویداد است.

او ادامه داد: دو بخش ویژه مجسمه‌سازی این ورکشاپ زیر نظر برایان بوت کریج رئیس دپارتمان مجسمه‎سازی دانشگاه اولدلایم و دیوید سیمون استاد داستاد دانشگاه لس‎آنجلس برگزار می‌‏شود و از ۱۵ تا ۲۶ ماه ژوئن برپاست.

این مجسمه‌ساز جوان که در کارنامه خود افتخارات بسیاری دارد همچنین درباره دریافت بورس تحصیلی از سوی دانشگاه لایم در آمریکا نیز توضیح داد: آقای بوت‎کریج هرسال عملکرد دانشجویان هنر را در کشورهای مختلف و جشنواره‎های گوناگون پیگیری و از میان آنان افراد با استعداد را انتخاب کرده تا در دانشگاه لایم تحصیل کنند.

خادمی ببا اشاره به مراحل پذیرش او در این مرکز آموزشی اظهار کرد: پس از بررسی و تایید آثارم از سوی دانشگاه لایم از من برای تحصیل در این دانشکده دعوت و مدارک و ضمانت‌نامه این دعوت نیز برای من ارسال شد. پس از این دعوتنامه بود که یک مرکز مطالعاتی و پژوهشی در فلوریدا امریکا که هر چهار سال یک بار کتابی با عنوان "استادان هنر معاصر" را منتشر می‌‏کند سه صفحه از این کتاب را به بیوگرافی و آثار من اختصاص دارد که به زودی منتشر خواهد شد.

این هنرمند ادامه داد: علاوه بر آنچه گفتم در سال ۱۳۹۴ قرار است از سوی موزه هنرهای معاصر تهران برای تحصیل و تجربه در زمینه هنرهای تجسمی به همراه جمعی از هنرمندان به سیته فرانسه اعزام شوم.

سبحان خادمی برازجانی هنرمند مجسمه ساز و طراح آناتومی بیش از پانزده سال است که در زمینه هنرهای تجسمی در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت دارد. او در سال ۲۰۰۸ موفق به کسب مقام نخست رشته مجسمه‌سازی در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان شد. ساخت مجسمه سنگی "تولد – تفکر – فاجعه هستی" در ابعاد ۶۰ × ۶۰ سانتی متر و ارسال آن به چهارمین مسابقه بین‌المللی فیگوراتیو نقاشی و مجسمه ۲۰۰۹ اسپانیا یکی دیگر از فعالیت‎های این هنرمند است. این اثر هم اکنون در مادرید اسپانیا در دبیرخانه دائمی این جشنواره قرار دارد.

خادمی همچنین نخستین و تنها ایرانی عضو حرفه‌ای انجمن بین‌المللی مجسمه سازان AIESM در ۲۰۰۹ است.

منبع: هنرآنلاین

logo-samandehi