دومین سالانه چاپ دستی و ۲۰۴ هنرمند

محمدحسین ثعلبی، مدیر گالری لاله و مدیر اجرایی دومین سالانه چاپ دستی درباره این رویداد هنری به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: پس از اعلام فراخوان دومین سالانه تبادل چاپ دستی ۱۹۸ هنرمند آثار خود را برای گالری لاله ارسال کردند؛ پس از بررسی، آثار ۱۸۴ هنرمند حائز استاندرادهای چاپ دستی و قوانین تیراژ شناخته شده و برای حضور در این سالانه انتخاب شدند. علاوه بر این تعداد ۲۰ هنرمند مدعو نیز در این سالانه و نمایشگاه آن حضور دارند که از میان آن‌ها می‌توان به احمد وکیلی، رضا بانگیز، فرزاد ادیبی، رضا هدایت، الهه مقدمی، همایون موسوی، ایمان صفایی، آیدین خانکشی‌پور، آرزو رمضان جماعت، امیر طباطبایی و... اشاره کرد. در این دوره از سالانه چاپ دستی در مجموع ۲۰۴ هنرمند حضور دارند.


وی درباره این سالانه افزود: هر هنرمند یک اثر را برای حضور در این رویداد هنری ارائه کرده است. در حقیقت از این یک کلیشه ۱۳ نسخه منتشر شده است که ۱۰ نسخه آن میان هنرمندان تبادل شده، دو نسخه به آرشیو گالری تعلق داشته و یک نسخه نیز برای نمایش و فروش در نمایشگاه سالانه حضور خواهد داشت. البته در صورت تقاضای علاقه‎مندان برای خرید یک اثر امکان انتشار نسخه دیگری از این آثار نیز وجود دارد.

مدیر اجرایی دومین سالانه چاپ دستی با بیان اینکه دومین سالانه چاپ دستی در دو بخش موضوع بهار و بخش آزاد برگزار می‌‏شود اظهار کرد: آثاری که به دست ما رسیده است بیشتر موضوع آزاد دارد و هنرمندان کمتر درباره بهار آثاری برای ما اسال کرده‌اند. نکته دیگر اینکه در میان این آثار همه انواع چاپ دستی مانند چاپ روی چوب، چاپ فلز، چاپ لینو و چاپ سیلک اسکرین وجود دارد که از میان آن‌ها چاپ لینو و فلز پرطرفدار‌تر بوده است.

ثعلبی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ادامه موفقیت دور نخست سالانه تبادل چاپ دستی که سال گذشته برگزار شد ترتیب داده شده است گفت: دومین دوره سالانه تبادل چاپ دستی با هدف تبادل تجربیات هنرمندان، بازخوانی ارزش‎‌ها و قابلیت‌های چاپ دستی و اهدای آثار هنرمندان این حوزه به یکدیگر برگزار می‌‎شود. البته این دوره با دوره قبل دارای تفاوت‎هایی نیز هست، به دلیل موفقیت در دوره نخست امسال استقبال بیشتری از این فعالیت هنری شده است و می‌‎توان گفت تعداد هنرمندان شرکت کننده دو برابر شده است. علاوه بر تغییر در کمیت، کیفیت آثار رسیده به دومین سالانه بسیار بهتر و مطلوب‌تر است.

دومین سالانه تبادل چاپ دستی از ۲۸ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت در گالری لاله برگزار خواهد شد. گالری لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی قرار دارد.

logo-samandehi