یک روز استثنایی با کامبیز درمبخش

کامبیز درمبخش، کاریکاتوریست پیشکسوت در گفت‎وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین درباره ورکشاپ یک روزه کاریکاتور که شنبه ۲ خرداد برگزار می‌‎شود گفت: این ورکشاپ "تقسیم تجربه‌ها و رویا‌ها" نام دارد. به این دلیل چنین نامی را برای این ورکشاپ انتخاب کردم که در این ورکشاپ علاقه‎مندان به کاریکاتور با تجربیات من آشنا خواهند شد. من کاریکاتور را با تجربیات شخصی خودم آموخته‌ام و اکنون پس از همه این تجربیات می‌‎توانم آن را در فرصتی کوتاه برای حاضران در ورکشاپ شرح دهم. در واقع این یک کلاس کوچک و کوتاه است که در آن آنچه از کاریکاتور می‌‎دانم را به دیگران در میان خواهم گذاشت.

وی با بیان اینکه بخشی از این کلاس عملی خواهد بود افزود: در این ورکشاپ علاوه بر اینکه راجع به بخشی از کار‌هایم صحبت خواهم کرد طرح‌هایی هم کشیده خواهد شد هرچند بخش نظری این ورکشاپ زمان بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد.

پیشکسوت هنر کاریکاتور درباره موضوعاتی که در این ورکشاپ مطرح خواهد شد نیز گفت: من معتقدم در مورد یک کاریکاتور تنها ترسیم آن کافی نیست، نکته اصلی در این کار ایده است. البته ایده عنصری نایاب است و هنرمندان به سختی آن را به دست می‌‎آورند. نکته مهم در کار من نیز وجود همین ایده است که باعث شده چیزهای جدید در کار‌هایم دیده شود.

درمبخش با اشاره به اینکه هنرمند به دنبال نشان دادن چیزهایی است که دوستشان دارد افزود: هنرمندان به دنبال نشان دادن رویاهای خود هستند و من در این ورکشاپ درباره این درباره این رویا‌ها نیز با حاضران صحبت خواهم کرد.

این هنرمند کاریکاتوریست درباره برگزاری نخستین ورکشاپ رسمی خود در تهران اظهار کرد: ورکشاپ مکانی است برای جمع شدن علاقه‎مندان به موضوعات مختلف؛ با آنکه من پیش از ورکشاپ‎هایی در شهرستان‌ها داشته‎ام اما این نخستین ورکشاپ من به شکل رسمی است و می‌‎دانم که خیلی‌ها منتظر آن بوده‎اند. این ورکشاپ در واقع مانند آثار من بسیار ساده و خلاصه است؛ اما می‌‏دانم کسانی که در آن شرکت می‌‎کنند حتما چیزهایی درباره کاریکاتور یاد خواهند گرفت.

ورکشاپ یک روزه کامبیز درم شنبه ۲ خرداد ۹۳ ساعت ۱۵ تا ۱۹، در موسسه بهاران به آدرس خیابان ولیعصر، بالا‌تر از زرتشت، روبروی پمپ بنزین، کوچه نوربخش، پلاک ۲۱ برگزار می‌‎شود. علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۸۸۸۹۵۴۸۸-۸۸۸۹۵۴۵۸- ۸۸۹۴۶۴۰۹- ۸۸۸۰۳۶۶۸ تماس بگیرند.

logo-samandehi