ساخت مجسمه هایی از اجداد روستاییِ چینی در اندازۀ واقعی


هنرمند آمریکایی warren king با ساختن مجسمه های مقوایی تلاش های خودش را برای درک و بازسازیِ ارتباطات فرهنگیِ گمشده و دوباره کشف شده نشان می دهد.

به گزارش گالری آنلاین، چند سال پیش king برای اولین بار به چین سفر کرد و به روستایی رفت که پدربزرگ و مادربزرگ و نسل های پیش از آنها در آن زندگی کرده بودند. در سفرش مردمانی پیش او می آمدند که به طرز شگفت انگیزی خاطراتی از پدربزرگ و مادربزرگ او داشتند که به زمانی پیش از جنگ داخلی چین برمی گشت. او با این مردم رابطه ای فرهنگی، نژادی و اجدادی داشت اما این رابطه زمانی که پدربزرگ و مادربزرگش آن مکان را 50 سال قبل ترک کردند قطع شد.

کار اخیر warren king، مجموعه ای از فیگورهایی به اندازۀ طبیعی که فقط با استفاده از مقوا و چسب ساخته شده، پروژه ای در جریان است که در طی آن ساکنین روستای پدربزرگ و مادربزرگش یکی یکی ساخته می شوند. متریالِ معمولی و پیش پاافتاده ای که او استفاده می کند به طبیعت اشاره دارد و او سعی در بازسازی اش دارد. فرم ها جدا هستند و قسمت پشت آنها ناتمام رها شده و فضایی خالی است که ساخت و ساز دقیق هنرمند را نشان می دهد. کار او بیشتر از این که نمایش آن آدم ها باشد نمایش تلاش های خودش برای درک آنها و همچنین محدودیت تلاش هایش است.

logo-samandehi