نگاهی به سومین دوره فستیوال هنری(FIAC)

قدرتی در افزایش سهم فرانسه از بازار هنر جهانی



سومین دوره فستیوال هنری(FIAC)، که به هنرهای تجسمی و همچنین گفت و گوی بین رشته‌ای هنر معاصر اختصاص دارد، در محل های نمایشی در پاریس از جمله (Palais de la Découverte)، (the Petit Palais)، (Centre Pompidou)، (the musée de l’Orangerie)، و (the Grand Palais) و محیط پیرامونش، به اجرا درآمده است.

به گزارش گالری آنلاین، افتتاحیه خصوصی این رویداد روز چهارشنبه هفدهم اکتبر با حضور خریداران و مجموعه داران برگزار شد، در این دوره 195 گالری از 27 کشور حضور داشتند.
این برنامه درست در تقاطع هنر تجسمی، موسیقی، پرفورمنس ، نمایش، تئاتر و شعر و شاعری قرار دارد، و طیفی گسترده از تجربیات هنری را در قالب فعالیت های زنده به مخاطب ارائه می دهد و فضاهای نوینی را در زمینۀ هنری می گشاید.
از هنرمندان شرکت کننده باید به این اسامی اشاره کرد: (Etel Adnan)، (Uriel Barthélémi)، (Ruth Childs)، (Guy de Cointet)، (Marcelline Delbecq)، (Ellie Ga)، شرکت (LEV Dance Company)، (Dorothy Iannone)، (Daniel Linehan)، (Paulo Nazareth)، (Roman Ondák)، (Michael Portnoy) (Franz West) و (Mike Kelley).
برگزارکنندگان گفته بودند انتظار می رود که 75،000 بازدید کننده در این فستیوال حضور داشته باشند و تعداد بازدیدکنندگان تا امروز تقریبا به برآورد نزدیک شده اند، به طوری که تعداد بازدیدکنندگان در روز پنج شنبه 72.500 نفر توسط Grand Palais اعلام شدند.
جشنواره FIAC میتواند به بازار هنر فرانسه قدرت دهد. به گزارش Clare McAndrew’s The Art Market | 2018 در سال 2018 فرانسه با داشتن 7 درصد از سهم بازار هنر در رتبه چهارم جهان قرار دارد. امریکا با 42 درصد، چین با 21 درصد و انگلستان با 20 درصد در رتبه های اول تا سوم هستند.
طبق پیش بینی ها صورت گرفته، چنانچه مجموعه داران بازدید از FIAC را به جشنواره Frieze ترجیح دهند، یکی از نقاط فروش عمده به پاریس منتقل میشود.


Harold Ancart Untitled, 2018 / David Zwirner


Richard Serra Orchard Street #11, 2018 / David Zwirner


Kehinde Wiley Portrait of Quentin Lee Moore, 2018 / Templon


One of Theaster Gates’s “Civil Tapestries,” 2018. © White Cube.


Pope.L Black Head (Big Lip), 1998 / Mitchell-Innes & Nash


Eddie Martinez, Untitled, 2018. © Eddie Martinez. Courtesy of the artist and Mitchell-Innes & Nash, New York.


Installation view of Anton Kern Gallery’s booth at FIAC 2018. Courtesy of Anton Kern Gallery.


Louis Cane, X, 1967. Courtesy of Ceysson & Benetière.


Song Dong, Usefulness of Uselessness – Varied Window No. 6, 2017. Courtesy of Pace Gallery.


Huan Zhang, Pilot, 2008. Courtesy of Pace Gallery.


Zhang Xiaogang, My Mother, 2012. Courtesy of Pace Gallery.


Installation view of Katharina Grosse’s Ingres Wood(2018) at Gagosian’s booth at FIAC 2018. Courtesy of Gagosian.


Installation view of Nahmad Contemporary’s booth at FIAC, 2018. Courtesy of Nahmad Contemporary.


Installation view of Galleria Continua’s booth at FIAC, 2018. Photo by Pierre Martinez. Courtesy of the artists and Galleria Continua, San Gimignano / Beijing / Les Moulins / Habana.


Installation view of Galerie Neu’s booth at FIAC, 2018. Photo by Simon Vogel. Courtesy of Galerie Neu.


Installation view of Bonny Poon’s booth at FIAC, 2018. Photo by Romain Darnaud. Courtesy of Bonny Poon.


Installation view of Susan Cianciolo, Run 12: God is a Jacket,Overduin & Co.’s booth at FIAC, 2018. Courtesy of Overduin & Co.


Installation view of Galerie Gmurzynska’s booth at FIAC, 2018. Courtesy of Galerie Gmurzynska.


Installation view of Karma’s booth at FIAC, 2018. Courtesy of Karma.


Installation view of Karma’s booth at FIAC, 2018. Courtesy of Karma.


Installation view of Air de Paris’s booth at FIAC, 2018. Courtesy of Air de Paris.


Installation view of Neugerriemschneider’s booth at FIAC, 2018. Courtesy of Neugerriemschneider.

logo-samandehi