بانوی هنرمند ایرانی منتخب رقابت ART Habens لندن شد

آناهیتا فرشچی، از هنرمندان جوان کشورمان توانست پس از اعلام فراخوان رقابت ART Habens در سایت گالری آنلاین، با اثر خود تحت عنوان "هر کس آرزویی دارد"، منتخب این رویداد بین المللی شود.

به گزارش گالری آنلاین، آناهیتا فرشچی متولد 1364، دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشگاه سوره و کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشگاه هنر تهران است.

وی در ارتباط با اثر منتخب خود در این رقابت توضیح داد:

اثر تعاملی "هر کس آرزویی دارد"، شامل چیدمانی متشکل از عناصر نور، صوت، حجم و تصویر است که مخاطب را از هر لحاظ، فیزیکی (act)، فکری و احساسی درگیر می کند. موضوع اثر، آرزو، در عین حال که می تواند از فرد به فرد تفاوت داشته، شخصی و دارای مفهومی درونی باشد، همچنین می تواند به عنوان مفهومی عام و قابل درک که خارج از هرگونه محدودیت فرهنگی و تاریخی است، در نظر گرفته شود. این امر به درک و ارتباط بهتر مخاطب با اثر کمک می کند.

این اثر نماد راهیست که هر فرد برای رسیدن به آرزویش در آن قدم برمیدارد؛ راهی از امید ها و آرزو، لحظات تیره ی تردید، یاس و ناامیدی و... در پایان رنگ و نور، آوای خوش و آرامش لحظه ی رسیدن به آن آرزو برای آنهایی که تسلیم نشدند. عناصر مختلف تشکیل دهنده ی اثر، هر یک نمادی از بخش های مختلف این راه هستند که مخاطب با آنها مواجه شده و فضایی مشابه را به شکلی انتزاعی و نمادین تجربه می کند. در شکل دادن فرم کلی اثر از اعتقاد قدیمی دخیل بستن و به تصویر کشیدن آرزوها در فرهنگ ایران و شرق الهام گرفته شده است.

این اثر به دلیل چالش برانگیر بودن آن برای مخاطب، چند وجهی بودن آن و همچنین عمومیت دادن مفهومی درونی که باعث بوجود آمدن همزمان دو وجه درونگرا و برونگرا شده، مورد توجه قرار گرفته است.

logo-samandehi