فراخوان عمومی ایده پردازی و طراحی برروی هواکش های مترو

سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری و ایجاد جذابیت در فضاهای شهری، در نظر دارد با دعوت از هنرمندان نسبت به اجرای آثار هنری برروی بدنه ی هواکش های مترو، زمینه یك رویداد هنری را فراهم سازد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران، فراهم آوردن زمینه‌ی ایجاد طرح‌های خلاقانه، تجربه‌های نو در سیما و منظر شهر، امکان و قابلیت اجرای ایده‌ها با استفاده از زبان هنر انتقالی، ایجاد تعامل اجتماعی بین هنرمندان و شهروندان، بهبود فضای شهری (هواکش های مترو) از اهداف اساسی برگزاری این رویداد است.

لذا از تمامی هنرمندان فعال در حوزه هنرهای محیطی، نقاشی و آثار حجمی دعوت می شود با ارایه ایده و طرح های خلاقانه و پیشنهادی خود در این رویداد هنری مشارکت نمایند.

اهداف:

_فراهم آوردن زمینه‌ی خلق و ایجاد طرح‌ها و تجربه‌های نو در سیما و منظر شهر

_امکان و قابلیت اجرای ایده‌ها با استفاده از زبان هنر

_ایجاد جذابیت در فضای شهری کمتر دیده شده (هواکش های مترو)

_ ایجاد تعامل اجتماعی بین هنرمندان و شهروندان

_ بهبود بصری فضای شهری ( هواکش های مترو)

شورای داوری:

آقایان: مرتضی گودرزی دیباج، حمیدرضا رحیمی

نحوه شرکت در فراخوان:

- تکمیل و تحویل فرم مشخصات هنرمند به صورت پرینت در ابعادA4

- تکمیل و تحویل فرم مشخصات اثر به صورت پرینت در ابعادA4

- ارائه تصاویر اثر

- تحویل کپی کارت ملی

- تحویل کپی صفحه اول دفترچه حساب باک شهر

شرکت کنندگان باید با مراجعه حضوری به دبیرخانه برگزاری رویداد نسبت به ثبت نام و ارائه فرم مذکور اقدام نمایند.

مقررات عمومی

  1. هنرمند پس از تحویل ایده امکان تغییر و جابجایی طرح را ندارد.
  2. هر هنرمند می تواند با دو طرح در این فراخوان شرکت کنند.
  3. لازم است هنرمندان، تصویرها، طراحیها، مستندات و ملحقات اجرایی خود را با کیفیت خواسته شده در هر بخش، با وضوح کامل و بدون ابهام به دبیرخانه ارسال کنند.در غیر اینصورت اثر از ورود به داوری محروم خواهد شد.
  4. گروه ها و موسسات هنری مجازند در فراخوان شرکت نمایند، به شرط آن که در تمامی مراحل ثبت نام و پس از آن، نماینده معرفی کنند. بدیهی است طرف حقوقی برگزارکننده، در تمامی مراحل اجرایی، اداری، مالی و ... نماینده‌ی تیم هنری خواهد بود. رعایت حقوق بین اعضاء تیم بر عهده‌ی اعضای آن است و سازمان زیباسازی شهر تهران مسئولیتی در قبال مناسبات ایشان ندارد.
  5. هیئت داوران مختار است با همکاری هنرمند و با رعایت آداب و اخلاق حرفهای، در ویرایش طرحها، تکنیک، روش اجرا، مواد، ابزار و مانند آن ورود کند.شرط پذیرش نهایی طرح پیشنهادی، منوط به حصول نتیجه مطلوب در مرحله همفکری هنرمند و شوراخواهد بود.
  6. بودجه اجرای آثاربر مبنای تعرفههای سازمان زیباسازی شهر تهران و واقعیتهای اجرایی و بر اساس تشخیص کمیته هنری محاسبه خواهد شد.
  7. تمامی آثار منتخب پس از بررسی‌های کارشناسی و توافق نهایی با هنرمند طی عقد قرارداد، اجرا می‌شوند.
  8. پس از بررسی و داوری هیأت داوران، سازمان زیباسازی، ایده های منتخب را از هنرمندان خریداری مینماید. تصمیم گیری در خصوص اجرای ایده ها بر عهده سازمان زیباسازی است.
  9. رعایت تمامی مقررات عرفی و حرفهای در رویدادهای سازمان زیباسازی شهر تهران، به ویژه عدم تعارض با موازین اخلاقی و قانونی، الزامی است.
  10. حقوق معنوی ایده های پذیرفته شده متعلق به ایده پردازان می باشد.
  11. رعایت حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان بهطور قطع و جد مورد تأکید برگزارکننده است.احراز کپی بودن اثر در هر مرحله، علاوه بر حذف اثر، مشمول محرومیت های دیگر در سایر رویدادها و فراخوان های این سازمان خواهد شد.
  12. سازمان زیباسازی شهر تهران، حق استفاده و انتشار تصاویر آثار در سایت ها، گروه های خبری و مجازی، کاتالوگ، کتاب و غیره را دارد.
  13. در صورت بوجود آمدن موارد خاص و خارج از ضوابط سالانه، تصمیم گیری در مورد ادامه همکاری هنرمند با دبیرخانه خواهد بود.
  14. درصورت احراز كپی‌بودن اثر، در هر مرحله علاوه بر حذف تمامی آثار، شركت‌كننده مشمول محرومیت‌های دیگر در سایر رویدادها و فراخوان‌های سازمان زیباسازی خواهد بود.
  15. هنرمندان می بایست به منظور ارتقای فضای هنری شهر، برای حضور در این رویداد، آثار و طرح هایی را ارایه نمایند که حاصل تجربیات هنری شان است وعلاوه بر ارتباط موضوعی قابلیت اجرا بر روی هواکش های مترو را داشته باشد.

خرید ایده ها:

ایده ­های برگزیده هیئت داوران به مبلغ 150.000.000 ریال از هنرمند خریداری می گردد. تصمیم گیری در خصوص اجرای ایده ها بر عهده سازمان زیباسازی است و متعاقبا اعلام خواهد شد.

برگزارکننده: معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی

ثبت نام و دریافت فرم مشخصات و ارائه اثر: 20 و 21 تیر ماه 1402

تلفن های تماس با دبیرخانه: 96044375-96044412-96044413

دبیرخانه رویداد: خیابان مفتح جنوبی، نبش کوچه شیرودی، طبقه سوم، واحد خلاقیت و مشارکت شهروندی

logo-samandehi