بازآفرینی مناظر امروزی با الهام از ون گوگ

هنرمند Cizza Bernal با الهام از منظره شهری پر جنب و جوش، تصمیم گرفته است تا با دوربین خود از نقاط دیدنی پایتخت مکزیک عکس بگیرد. سپس، او با دادن آسمانی چرخشی که شب پرستاره ون گوگ را تداعی می‌کند، آن عکس‌ها را به صورت دیجیتالی ترکیب می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین، طی چند سال اخیر، مکزیکوسیتی به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل شده است. از جمله جاذبه های اصلی آن، معماری منحصر به فرد آن است که ساختمان های استعماری چند صد ساله را با سبک های مدرن ترکیب می کند.

برای Bernal، این فرصت به او این امکان را داده است که با علایق خود یعنی عکاسی و نقاشی کارهای خارق العاده ایجاد کند. او به My Modern Met می گوید: من قبلاً ماکت های روغنی آثار امپرسیونیستی را نقاشی می کردم. سپس، کار خودم را در عکاسی آغاز کردم و متوجه شدم که به لطف تجربه نقاشی ام، تمام قوانین ترکیب بندی را می دانم. انگار به طرز جادویی از قبل می‌دانستم چگونه به لطف نقاشی عکس بگیرم، اما عکاسی برای بیان خودم کافی نبود و بنابراین به یک تکنیک منحصر به فرد رسیدم که آن را "digital photographic intervention" عنوان میکنم.

در آثار او، آسمان نقاشی به طور مساوی با معماری مکزیکوسیتی، از کاخ مجلل بلاس آرتس گرفته تا آسمان‌خراش‌های شیشه‌ای و فولادی مانند مرکز تجارت جهانی و Torre Latinoamericana، در کانون توجه قرار می‌گیرد. برای او، شهر منبع بی پایان الهام است. این هنرمند می گوید: "کاش می توانستم صدها عکسی که از مکزیکوسیتی گرفته ام به شما نشان دهم." هر بار که برای گرفتن عکس دیگری بیرون می روم، انگار یک محیط جدید است. نور، آب و هوا، صحنه و انگیزه همیشه در آنجا تغییر می کند و این چیزی است که آن را به مکانی جادویی تبدیل می کند.

این هنرمند توضیح می دهد: "مطمئناً همه چیز در مورد ون گوگ به من الهام می بخشد، به ویژه قدرت ضربات او، عمدتاً در آسمان ها. من از داستان او بسیار الهام گرفته‌ام و فکر می‌کنم خلق این آثار با الهام از او راه من برای ادای احترام به کسی است که همچنان هست.»

logo-samandehi