فراخوان رویداد Art Synergy

انجمن هنرمندان نقاش ایران با توجه به پیشینه حضور خود در صحنه هنر ایران و ارتباطات گسترده با نهادهای گوناگون و با در نظر گرفتن وضعیت نه چندان مطلوب بازار هنر، بر آن شده‌است تا از طرفیت‌های موجود جهت بهره‌مندی هنرمندان نقاش ایران استفاده‌ای بهینه نماید. پروژه Art Synergy گام نخست در این راه است که امیدواریم در گام‌های بعدی شکلی مستقل بیابد و در استمرار آن فضایی جدید در صحنه هنر ایران گشوده شود. در پروژه Art Synergy انجمن هنرمندان نقاش ایران از هر هنرمند تصویر تعدادی از آثارش را دریافت خواهد کرد و با عرضه آن به پلتفرم‌های بین‌المللی، آثار را به فروش می‌رساند.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از انجمن هنرمندان نقاش ایران، در این پروژه هدف ما عرضه مستقیم آثار هنرمندان نقاش به بازارهای هدف است و بارزترین ویژگی این پروژه سهولت شرکت در آن خواهد بود. شما حتی نیاز به ساخت پروفایل، گذر واژه و ... نیز ندارید؛ تنها کافی است زمان کوتاهی را صرف کنید و آثار خود را از طریق وبسایت انجمن هنرمندان نقاش ایران برای ما ارسال نمایید مابقی کارها تماماً بر عهده ما خواهد بود.

اما مهمترین ویژگی این پروژه علاوه بر ارائه اصل اثر، گشودن درهای فضای جدیدی است در بازار آثار هنری برای تمام هنرمندان و آن عرصه NFT آثار هنرمندان است. گواینکه مدت‌ها است هنرمندانی اندک شمار پا به این عرصه گذاشته‌اند اما هنوز برای بسیاری از هنرمندان NFT فضایی ناشناخته است. در پروژه Art Synergy شما کافی است بخواهید پا به این عرصه بگذارید مابقی انجام خواهد شد و این می‌تواند شروع سفر شما در این وادی باشد.

انجمن هنرمندان نقاش ایران رویداد Art Synergy را در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌نماید.

از تمامی «اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران» و سایر هنرمندان فعال در عرصه هنرهای تجسمی کشور دعوت به عمل می‌آید جهت شرکت در این رویداد، فرم فراخوان زیر را کامل و ارسال نمایند.

۱- شرایط و مقررات شرکت در رویداد Art Synergy:

  • شرکت در این رویداد برای همه هنرمندان و علاقه‌مندان آزاد، رایگان و به معنای پذیرش کلیه شرایط و مقررات فراخوان است.
  • مسئولیت اصالت آثار به عهده هنرمند است و شرکت کنندگان متعهدند تنها آثار خلق شده توسط خودشان را ارسال نمایند.
  • در صورت تمایل به فروش فیزیکی، آثار باید تا ۶ ماه در اختیار هنرمند باشد و در غیر اینصورت باید مراتب بلافاصله به اطلاع انجمن هنرمندان نقاش ایران برسد.
  • لطفاً قیمت‌ آثار خود را بر اساس قیمت فروش آثار خود در بازار ایران تعیین نمایید. قیمت آثار پیش از ارسال برای پلتفرم‌های طرف قرارداد کارشناسی خواهند شد و در صورت غیر واقعی بودن آثار ارسال نخواهند شد.
  • فرآیند تولید اثر NFT از آثار هنری به Mint کردن شناخته می‌شود و فرآیندی هزینه‌بر است. این هزینه بر عهده انجمن هنرمندان نقاش ایران خواهد بود.
  • لطفاً توجه نمایید قیمت آثار ‌NFT از پیش قابل تعیین نیست و بر اساس پیشنهاد خریداران تعیین می‌شود و گاه ممکن است حتی قیمت فروش اثر از هزینه تولید آن کمتر باشد که حتی در این صورت هم هزینه‌ای بر عهده هنرمند نخواهد بود و انجمن هنرمندان نقاش ایران هزینه را بر عهده خواهد گرفت. به همین دلیل هم در فرم ارسال آثار جایی برای تعیین قیمت اثر NFT نیست.
  • از هر اثر فیزیکی یک اثر NFT تولید و به بازارهای جهانی عرضه می‌شود.
  • از آنجا که آثار هنرمندان در پلتفرم‌ها و بازارهای فیزیکی و آنلاین خارج از ایران به فروش می‌رسد و هزینه بیمه، بسته بندی، تبلیغات، گرافیک، Mint کردن (تولید آثار NFT از آثار فیزیکی)، ارسال اثر فیزیکی به خارج از ایران و کمیسیون پلتفرم‌های طرف قرارداد بر عهده انجمن هنرمندان نقاش ایران است، ۵۰ درصد از قیمت فروش اثر فیزیکی و رویالتی NFT و ۵۰ درصد قیمت فروش آن به انجمن هنرمندان نقاش ایران تعلق خواهد گرفت.
  • در صورتی که اثر فیزیکی را در اختیار ندارید اما خالق اثر هستید همچنان می‌توانید تصویر اثر را برای فروش NFT (تولیدی از آن اثر) ارسال نمایید.
  • انجمن هنرمندان نقاش ایران و پلتفرم‌های طرف قرارداد آن در این پروژه می‌توانند بسته به شناخت از شرایط بازار، مخاطبان، خریدارن، نرخ برابری ارز و تفاوت کمیسیون‌های دریافتی هر پلتفرم، نسبت به قیمت‌گذاری ثانویه آثار در هنگام عرضه اقدام نمایند (طبیعتاً و معمولاً قیمتی بالاتر) اما مبنای محاسبه و پرداخت، قیمت اعلامی توسط هنرمند است.
  • در صورت فروش اثر فیزیکی هنرمند متعهد است در اسرع وقت اثر خود را به دبیرخانه انجمن تحویل دهد.
  • در صورت فروش اثر فیزیکی در بازه زمانی شش‌ماه پس از شرکت هنرمند در فراخوان و عدم تحویل اثر به دبیرخانه، تمامی خسارت و زیان‌ها بر عهده هنرمند خواهد بود.
  • انجمن هنرمندان نقاش ایران متعهد است پس از فروش اثر فیزیکی یا NFT در فاصله سه ماه پس از فروش با هنرمند تسویه حساب نماید. لطفاً توجه فرمایید خرید آثار NFT توسط رمز ارزها صورت می‌گیرد و پرداخت آن توسط انجمن در هر زمان (در بازه زمانی تعهد شده) بسته به شرایط می‌تواند به صورت رمز ارز یا ریالی باشد.
  • تصمیم‌گیری درباره مسائل پیش بینی نشده، به عهدۀ دبیرخانه این رویداد واقع در انجمن هنرمندان نقاش ایران است.
  • لطفاً توجه فرمایید انجمن هنرمندان نقاش ایران تعهدی برای فروش آثار ندارد. این پروژه تلاشی است برای فراهم کردن بستری مناسب و درخور شأن هنرمندان در فضای بازار هنر جهان. شرکت در این پروژه به منزله فروش قطعی آثار نیست و هنرمندان با شرکت در این پروژه علاوه بر پذیرفتن تمامی شرایط بدون استثنا، حق هرگونه اعتراض نسبت به عدم فروش آثار ارسالی را از خود سلب می‌نمایند.

۲- شرایط پذیرش آثار:

  • ثبت‌نام، تقاضای شركت، ارسال تصویر آثار و مشخصات آثار و هنرمندان فقط از طریق وب‌سایت انجمن هنرمندان نقاش ایران به آدرس ‌iranpainters.com امکان‌پذیر است.
  • در اولین فراخوان از سلسله فراخوان‌های Art Synergy تنها آثار نقاشی پذیرفته خواهد شد.
  • ثبت نام آنلاین به منزله پذیرش کلیه مقررات و شرایط این رویداد است.
  • هر هنرمند می‌تواند حداکثر سه اثر را به انتخاب خود ارسال کند.
  • تکنیک خلق آثار آزاد است.
  • اندازه ابعاد آثار فیزیکی آزاد است.
  • اندازه فایل ارسالی باید حداقل ۱۲۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل باشد.
  • هنرمندان می توانند متن یا بیانیه‌ای را جهت تشریح ایده اثر در حداکثر ۱۲۰ کلمه (۶۰۰ کاراکتر) در وبسایت ثبت نمایند.

۳- نحوۀ انتخاب آثار:

  • آثار ارسالی انتخاب و داوری نمی‌شوند و در صورت صحیح بودن اطلاعات و قیمت اعلامی آثار پذیرفته و در پروژه ارائه خواهند شد.

۴- تقویم پروژه «آرت سینرژی»:

  • اعلام فراخوان:شنبه ۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲
  • شروع ثبت نام از طریق وبسایت و ارسال تصاویر آثار: شنبه ۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲
  • آخرین مهلت تکمیل فرم آنلاین ثبت نام و ارسال تصاویر آثار و مدارک: ساعت ۲۳:۵۹، شنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲

۵- نشانی و شماره تماس دبیرخانه:

تهران، خیابان خردمند جنوبی، کوچه نوشهر، پلاک ۱۵، طبقه دوم

شماره تماس: ۸۸۸۲۶۶۵۴

۶- سایر موارد:

در هنگام ارسال آثار فیزیکی باید نام هنرمند و مشخصات اثر در پشت آن ذکر شده باشد و در مطابقت کامل با اطلاعات ارسالی از طریق فرم آنلاین شرکت در فراخوان باشد.

لطفاً توجه فرمایید ثبت نام فقط از طریق وب‌سایت انجمن هنرمندان نقاش ایران و به صورت آنلاین امکان پذیر است.

پیش از پر کردن فرم آنلاین، مدارک و مشخصات زیر را در دسترس داشته باشید:

الف- مشخصات کامل هنرمند شامل:

نام، نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، ایمیل، بیوگرافی کوتاه، تصویر هنرمند

ب- مشخصات کامل هر اثر به فارسی و انگلیسی شامل:

اندازهٔ اثر، تاریخ خلق اثر، تکنیک، نام مجموعه، عنوان اثر، قیمت به تومان

برای بارگذاری فایل تصویری به موارد زیر توجه فرمایید:

الف- حداکثر حجم تصویر باید ۱/۵ مگابایت (۱۵۰۰ کیلوبایت) و کیفیت آن ۳۰۰ دی پی آی (dpi) باشد.

ب- ضلع کوچک تصویر باید ۱۲۰۰ پیکسل (1200px) باشد. اگر امکان استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش تصویر مانند فتوشاپ (Photoshop) را ندارید می‌توانید از ابزارهای آنلاین مانندhttp://webresizer.com/resizer برای تغییر اندازه (در صورت درست بودن dpi) و https://www.photopea.com برای تغییر اندازه و dpi استفاده کنید:

در منوی File بر روی open کلیک کنید و تصویر خود را انتخاب نمایید سپس از منوی Image بر روی Image size کلیک کنید و اندازه و dpi را تغییر دهید و در انتها از منوی File بر روی Export as کلیک و سپس jpg را انتخاب کنید. در انتها کیفیت را بر روی 100 قرار دهید و فایل را Save کنید. در مرحله آخر قبل از Save کردن، حجم نهایی بر روی تصویر به نمایش در می‌آید لطفاً توجه کنید که بیشتر از ۱/۵ مگابایت نباشد.

پ- نام فایل تصویر باید به صورت زیر باشد:

نام فایل ارسالی باید چند عدد یا حروف بدون فاصله باشد. برای مثال:

Amc48h94.jpg یا 4artbn7drn2.jpg (هر عدد و حروف دلخواه بدون فاصله، نام بدون فاصله)

ت- حتما در نام فایل از ساختار ارائه شده تبعیت کنید و از به کار بردن حروف فارسی خودداری کنید.

ث- از به کاربردن این علائم در نام فایل خودداری کنید ( £ $ ! @ # - / _ : * ? " < > |)

ج- ابعاد و اندازه فایل را حتما مطابق دستورالعمل داخل وبسایت رعایت فرمایید در غیر ا‌ین‌صورت اثر شما دریافت نخواهد شد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت رویداد مراجعه نمایید.

logo-samandehi