هنرآفرینی طراحان به یاد داریوش مهرجویی

طراحان و گرافیست‌های مطبوعاتی پس از خبر درگذشت داریوش مهرجویی طرح‌هایی با موضوع این هنرمند را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر کردند.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، طراحی از چهره های سرشناس روندی معمول میان طراحان و نقاشان است که به مناسبت هایی همچون بزرگداشت، زادروز و درگذشت بزرگان برای انتشار در رسانه ها انجام می شود.

پس از درگذشت نابهنگام داریوش مهرجویی فیلمساز، نویسنده و کارگردان که به همراه همسرش خانم وحیده محمدی فر روز گذشته ۲۲ مهرماه در ویلای شخصی به قتل رسیدند بسیاری از طراحان و نقاشان دست به قلم شدند تا به طراحی از این هنرمند سرشناس سوگواری خود را با اهل فرهنگ و هنر به اشتراک گذارند.

برخی از این تصاویر که در ساعات درگذشت این هنرمند بازدیدهای فراوانی داشته است در این گزارش معرفی شدند.

مهرجویی متولد سال ۱۳۱۸ خورشیدی و از فیلم‌سازان برجسته ایران و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران بود که علاوه بر فعالیت در عرصه سینما، به نوشتن رمان و ترجمه نیز می‌پرداخت؛ او یکی از سینماگران پر افتخار سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر بوده به طوری که بخاطر فیلم‌های هامون و پری جایزه بهترین کارگردانی را کسب کرد و بابت سارا جایزه بهترین فیلم نامه را دریافت کرد؛ همچنین فیلم «مهمان مامان» عنوان بهترین فیلم جشنواره فجر را به دست آورده است.

داریوش مهرجویی فیلمساز، نویسنده و کارگردان به همراه همسرش خانم وحیده محمدی فر روز گذشته ۲۲ مهرماه در ویلای شخصی واقع در زیبادشت فردیس به قتل رسید.

طرح از محمدصالح رزم‌حسینی

طرح از بهزاد خورشیدی

طرح از بهزاد شیشه گران

طرح از هادی حیدری

طرح از سینا حقی

طرح از هانی انصاری

طرح از محمدرضا میرشاه ولد

طرح از وحید شریفی

logo-samandehi