ویژه برنامه کودک، هنر، صلح برگزارمیشود

به گزارش گالری آنلاین، ویژه برنامه کودک، هنر، صلح شامل دو بخش نمایشگاه کاریکاتور و کارگاه نقاشی است. این برنامه به مناسبت روز جهانی کودک و با مشارکت معاونت هنری سازمان، شورای شهرتهران، نگارخانه مریم، خانه کاریکاتور و مدیرت فرهنگی هنری منطقه7 برگزار می شود. رویکرد اصلی برنامه در حمایت از کودکان مظلوم یمن است.

نمایشگاه کاریکاتور و کارتون یمن

در این نمایشگاه 65 اثر به ابعاد 30×40 ، از مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور یمن به انتخاب سید مسعود شجاعی طباطبایی در نگارخانه مریم به نمایش در می آید. این جشنواره در سطح بین المللی برگزار شده است. آثار نمایشگاه پیرامون سه محور اصلی (یمن، آیلان کردی، عمران داکنیش) می باشد. آیلان کردی و عمران داکنیش نماد کودکان آسیب دیده در جنگهای خاور میانه می باشند. این نمایشگاه از 9 تا 18 مهر از ساعت 11 تا 18.

کارگاه نقاشی کودک و صلح

این کارگاه با حضور 60 کودک هنرمند در مقطع سنی 8 تا 14 سال و 9 تن مربی که از نقاشان و تصویرگران مطرح هستند از ساعت 11 تا 17 در فضای بوستان حضرت مریم(س) برگزار می شود. در این کارگاه کودکان عزیز هنرمند ایرانی، بر روی بوم­هایشان در حمایت از کودکان آسیب دیده جنگ نقشی از صلح را رسم میکنند. مربیان این رویداد عبارتند از: کیوان عسگری, رضا عبدلی، بنفشه احمدزاده، مینومحمدی نیا،علیرضا حسینی، بهنام جیحانی، آرش شجاعی ،غزاله مرصوصی، زهرا صفی آبادی، منیژه مقدم نورخش و فائزه غنی.

همراه کودکان و مربیان متخصص وهنرمندشان 8 تن از نقاشان و تصویرگران معاصر از جمله پژمان رحیمی زاده، کمال طباطبایی، علیرضا گلدوزیان، مانلی منوچهری، مرجان ثابتی، مرجان وفاییان، ماهنی تذهیبی و سودابه شیران قلم میزنند.

در این کارگاه، فضای نقاشی برای کودکان علاقمند هم فراهم است و حضور کودکان آزاد می باشد.

در این برنامه آموزشگاه هنرهای تجسمی لوتوس و دبیرستان خاتم دوره متوسطه اول شعبه انقلاب همکاری داشتند.


logo-samandehi