شهناز زهتاب بداهگی عشق را اشکار کرد

اولین شب از رویداد "مکاشفات شخصی" با حضور شهناز زهتاب، لادن مستوفی و نگار خارکن، شب گذشته در گالری ایرانشهر برگزار شد.

به گزارش گالری آنلاین شهناز زهتاب در اولین شب رویدادی به نام "مکاشفات شخصی" از داوود بنی اردلان در گالری ایرانشهر اثر خود را خلق کرد.

"برای خلق اثر هنری بسیار دشوار خواهد اگر بخواهی که در جمع تمرکز کنی و در زمانی کوتاه به نتیجه عالی برسی..... برای مخاطبین جالب بود که کار چگونه شکل می گیرد. " این را فرشته یمینی شریف هنرمند نقاش و شاعر معاصر کشورمان در رابطه با این رویداد گفت و ضمن تاکید بر اینکه توجه به آسیب های اجتماعی همیشه دلمشغولی هنرمندان بوده و بخش مهمی از مسولیت هنرمندان است؛ افزود:

اصولا این رویدادها ضمن همراهی و همدلی با خیریه ها ، نقش دومش آشنا کردن مخاطب با شکل گیری کار هنری است. اینکه فرهنگ توجه به نقاشی و اصولا هنرهایی که چندان مخاطبانی نداشته....، غنی میشود. ضرورت نزدیکی به آثار هنری و درک آنها و عجین شدن،خود به غنای فرهنگی کمک میکند.

این رویداد که تمامی عواید حاصل از آن به بانوان سرپرست خانوار سرطانی می‌رسد در هفت شب برگزار میشود،که اولین شب آن با حضور لادن مستوفی، شهناز زهتاب و نگار خارکن برپا شد.

زهتاب اثرش را با اکرلیک خلق کرد و همزمان در دو فضای تفکیک شده دیگر موسیقی و دکلمه نیز اجرا میشد. تماشاچیان هر بخش نیز مجزا بودند و میتوانستند برای دیدن بخش های دیگر جابجا شوند.

دکلمه ای از متن بسیار زیبای "شهری که دوست داشتم" از مرحوم نادر ابراهیمی که داستان‌نویس، فیلم‌ساز، ترانه‌سرا، مترجم و روزنامه‌نگار معاصر است، همزمان با نواخته شدن موسیقی و خلق اثر شهناز زهتاب خوانده شد.



شهناز زهتاب مدرس دانشگاه است و تاکنون چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل وخارج از ایران داشته و چندین مقاله درباره هنر وهنرمندان ایران وجهان تألیف کرده است.

این برنامه در هفت شب برگزار می‌شود. شش شب دیگر از این رویداد با حضور هنرمندان دیگری خواهد بود. هفت شب به نیت "هفت شهر عشق" است و مخاطب می‌تواند عشق را در طول این هفت شب تجربه کنید.



مطلب مرتبط:

رویدادی که عشق در آن جاریست؛ شهناز زهتاب از یک اتفاق فی البداهه می گوید


logo-samandehi