"جنس دوم" را در گالری هوم ببینید/ گزارش تصویری

نمایشگاهی با هدف باز تولید اسطوره های زن در فضای معاصر

گالری هوم از روز جمعه 29 بهمن 95 میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی تحت عنوان "جنس دوم" شده است.

لاله شمسی مدیر گالری هوم و هنرگردان نمایشگاه جنس دوم در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با اهداف این نمایشگاه بیان کرد:

نحوه جهت گیری و ارائه آثار در گالری هوم از مقیاسی جهانی پیروی میکند و با تکیه بر نظریات تیوریسین های مکتب فمنیسم اول هنوز بدن زن و بازنمایی پیکره اصالت دارد و در عین اینکه پشتوانه مفهومی دارد هنوز به سمت انتزاع نرفته است. در جستجو برای گرامیداشت زن و شروع دیالوگی فلسفی و بصری به سراغ الهه های باستان رفته و زمانی را یاد اور میشود که زن جنس اول بوده است. نمایشگاه جنس دوم‌برای ارائه معاصر خود به سمت لباس و آرایه مد به معنای مفهوم میرود و در بازتولید اسطوره از این حوزه دست به انتخاب میزند. این هدف با فصای شخصی هنر هر فردی در میامیزد .و یک قسمت از این روایت چند وجهی را میسازد .


در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

انتخاب و رضایت تابع مصالح و منافع است. جنس دوم وظیفه دارداین را باور کند. (جنس دوم، سیمون دو بوار)

در جایگاه دوم بودن یک گزاره اعتباری است که مانند تمام قوانین جهان وضع شده است و نمی تواند خالی از اشتباه باشد.

جنس دوم با هدف باز تولید اسطوره های زن در فضای معاصر، دست به انتخاب در حوزه ی Fashion Forward می زند و هر هنرمند، این چینش را با فضای شخصی خود در آمیخته و بر آن تاکید دارد. در تبلور اثرهنری، هنرمند با قدرت از فضایش دفاع و دیالوگی جدید را در آن روایت می کند؛ و در نهایت به دستاوردی جدید در حوزه ی مفهوم می رسد.

نمایشگاه جنس دوم علاوه براینکه می تواند دیالوگی توصیفی یا انتقادی باشد، گامی در جهت معرفی هویت "گالری هوم" با تاکید بر هویت فتورئالیستی است. هنرمندان این گالری با ذهنیت موفقیت در بازار بین المللی هنر در حال حرکت و آفرینش هستند و بر تفاوت های خود با مسیر غالب هنرمندان ایرانی واقفند. تکنیک دقیق و اجرای چشم نواز و قطع بزرگ آثار نشان از تمایل هنرمندان به هدفهای بزرگ دارد.

این نمایشگاه تا بیستم اسفند ماه برپا خواهد بود و علاقه مندان میتوانند به آدرس خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره2، طبقه اول، گالری هوم مراجعه نمایند.

در ادامه کاتالوگ این نمایشگاه را مشاهده می نمایید:




logo-samandehi