یادمان دکتر حسینی راد به همت هنرستان هنرهای زیبای پسران برگزار شد

در حاشیه نمایشگاه استادان و هنرمندان، یاد مرحوم عبدالمجید حسینی راد گرامی داشته شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی هنرستان هنرهای زیبای پسران؛ روز سه شنبه سوم اسفند ماه به همت هنرستان هنرهای زیبای پسران و همکاری فرهنگسرای اندیشه یادمان دکتر عبدالمجید حسینی راد با حضور احسان آقایی مدیر هنرستان، احمد رویایی هنرمند نقاش، اساتید، هنرجویان و فعالان عرصه هنرهای تجسمی در نگارخانه اندیشه برگزار گردید.

در این مراسم که همزمان با برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی استادان و هنرمندان هنرستانهای هنرهای زیبا برگزار شد، احسان آقایی مدیر هنرستان هنرهای زیبای پسران و رئیس اسبق موزه هنرهای معاصر، احمد رویایی نقاش مدیر سابق هنرستان و اصغر کفشچیان مقدم عضو هیات علمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در خصوص دغدغه های فکری و هنری، جایگاه و شخصیت علمی و خدمات مرحوم حسینی راد در عرصه هنرهای تجسمی سخنرانی نمودند.

این نقاش و پژوهشگر متولد سال ١٣٣٨ در بهبهان بود. حسینی راد مدرک کارشناسی نقاشی خود را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد هنرهای تجسمی را از دانشگاه رن ٢ فرانسه و دکترای هنرهای تجسمی را از همین دانشگاه دریافت کرد.

عضویت در هیئت علمی دانشکده هنرهای زیبا، تدریس در دانشگاه‌های مختلف، عضویت در شورای سیاست‌گذاری و هیات انتخاب دومین نمایشگاه طراحی تهران، عضویت در شورای سیاست‌گذاری و هیات انتخاب پنجمین دوسالانه نقاشی ایران، دبیری همایش و عضویت در شورای سیاست‌گذاری و انتخاب نمایشگاه نگاه معنوی، دبیری اولین و دومین نمایشگاه هنر مفهومی ایران و عضویت در شورای سیاست‌گذاری و هیئت انتخاب سومین نمایشگاه هنر جدید، از دیگر فعالیت‌های این هنرمند فقید بود.
حسینی راد سال ١٣٨٤ به مدت چند ماه مدیر کل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران بود.
«خط و سایه‌ها» (مجموعه داستان)، «منظر نقاشی معاصر»، «از باروک تا سوررئالیسم»، «مبانی هنرهای تجسمی» و «یادنامه کمال‌الدین بهزاد» از تالیفات حسینی‌راد است

logo-samandehi