مقبره لینین مستتر در اثر مالویچ؛

اینستالیشن جشن صد سلگی انقلاب روسیه در دوسالانه ونیز 2017

پروژه ای برای جشن صد سلگی انقلاب روسیه با هدف تاکید بر " قدرت سمبل ها در دنیای پس از حقیقت " د دوسالانه ومیز 2017 رونمایی میشود.

به گزارش گالری آنلاین، بازدیدکنندگان در پنجاه و هفتمین دوسالانه ی ونیز از تاریخ 13 می تا 26 نوامبر، تابستان امسال شاهد مجسمه ی سه بعدی مقبره ویلادیمیر لنین در مکعبی از آثار هنرمند معروف روس کازمیر ماله ویچ خواهند بود.

این پروژه تحت عنوان " شی ء شماره یک " است که مقامات روسی پس از مرگ رهبر بلشویک به وی نسبت داده بودند.

ابتکار اجرای این پروژه که اشاره بر جشن صد سالگی انقلاب روسیه دارد، با همکاری موسسه ای فرهنگی در لندن ، موسسه ی هنری در مادرید و نیز معماری انگلیسی به نام اسکین کاتلینگ اجرا می شود .

در این چیدمان با به کار بردن فناوری های نوین، نقاشی ماله ویچ به نام مکعب روی سطح سفید به شکل مکعبی با ضلع 8 متر در ونیز به نمایش درمی آید. یک طرح بازسازی شده و نوین از مقبره لنین براساس اثر اصلی معمار معروف کنستانتین ملینیکو که در سال 1920 طراحی شد بود در داخل این مکعب قرار می گیرد.

منبع انتشار دهنده ی این خبر در این باره چنین می نویسد : مقبره ی لنین با مجسمه ای از لنین بر روی آن که با استفاده از طراحی عمقی کار شده به نمایش گذاشته میشود .60 صندلی از آمفی تئاتر دورتادور جسد لنین خواهند بود تا بازدید کنندگان در مورد این دو اثر به کار برده شده بحث کنند .


logo-samandehi