فراخوان آرت فر پارما - ایتالیا

با سومین حضور نگارخانه شهر آوا در نمایشگاه های هنری ایتالیا، هنرمندان میتوانند در فراخوان آرت فر پارما در ایتالیا شرکت نمایند.

علاقه مندان تا تاریخ 31 تیر ماه تصویر آثار نقاشی خود را با موضوع " موسیقی و ساز ایرانی" ارسال نمایند.

تصویر1 تا 5 اثرنقاشی خود را که الزاماً اصل نقاشی روی بوم 70*50 سانتیمیتر غیر دیپ باشد به همراه تصویر هنرمند و رزومه ی کوتاه درحد 5 آیتم به زبان انگلیسی و فارسی به آدرس ایمیل نگارخانه: shahreava.gallery@gmail.com و یا تلگرام نگارخانه شهر آوا به شماره : 09335127850 ارسال فرمایید تا پس از بررسی با شما تماس حاصل گردد.

همچنین هنرمندان از طریق سیستم ثبت نام در آرت فر با مراجعه به سایت موزه موسیقی ایران می توانند ثبت نام نمایند.

زهرا داوری، مدیر نگارخانه شهرآوا در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین، در رابطه با هدف و اهمیت حضور نگارخانه شهر آوا در آرت فر بین المللی پارما، توضیح داد:

آرت فر به معنای یک رویداد بین المللی هنری با حضور مجموعه داران و گالری دارهای بزرگ هنری از سراسر دنیا می باشد، که این رویداد هر ساله در شهر پارما واقع در کشور ایتالیا برگزار می گردد.

هدف آرت فرها آشنایی با هنر و فرهنگ معاصر و هنرمندان کشورهای مختلف می باشد. گالری های شرکت کننده اکثراً اروپایی می باشند که این امر علاوه بر تقویت ارتباطات فرهنگی می تواند زمینه سازی باشد برای تداوم بیشتر در رشد اقتصاد هنر و جذب سرمایه های خارجی در زمینه ی هنر برای هنرمندان شرکت کننده در این رویداد، که ضمن عرضه ی اثر هنری خود بتوانند در این فضا شناسانده شوند.

در این رویداد هنری با توجه به حضور مدیران گالری های مختلف از سراسر جهان و مجموعه دارها که حضورشان در این نوع مجامع هنری بسیار چشمگیر می باشد. امکان فروش آثار هنرمندان ایرانی و عرضه ی آثار آنها در این آرت فر فراهم می شود و موقعیت بسیار مناسبی است برای شناساندن هنر و فرهنگ ایرانی.

نگارخانه شهر آوا نزدیک به دو سال است که با رویکردی متفاوت به هنرهای تجسمی به خصوص نقاشی فعالیت می کند و امکان حضور حتی هنرمندان آماتوردر کنار هنرمندان حرفه ای را فراهم می نمایند و اکثر آثار به نمایش گذارده شده در این نگارخانه با رویکرد موسیقیایی می باشد.

حضور درآرت فر پارما برای نگارخانه شهرآوا سومین حضور در عرصه ی بین الملل محسوب میشود، آن هم کشور ایتالیا که اتوپیای هر هنرمندی است. زادگاه هنرمندان بزرگی در عرصه ی نقاشی، معماری، موسیقی و . . . هنرمندانی چون داوینچی، رافائل، میکل آنژ، بوچلی، برونلسکی و . . . هنرمندانی که بنیان گذاران تاریخ هنر (نقاشی، معماری، موسیقی و . . . ) جهان بودند.

این بار نیز نگارخانه شهرآوا با حضوری پررنگ با موضوع موسیقی وساز ایرانی در این رویداد هنری شرکت می نماید. چرا که هدف از برگزاری و به نمایش گذاشتن این آثار نقاشی شناساندن بخشی از ارتباط و تلفیق هنر نقاشی با موسیقی کشورمان می باشد.

در مجموع چه تعداد اثر امکان حضور در آرت فر از کشور ایران را خواهند داشت و آیا کلیه آثار موضوع واحدی را خواهند داشت؟

با توجه به محلی که انتخاب کرده ایم ما قابلیت به نمایش گذاردن 50 اثر را در این آرت فر داریم و موضوع تمام آثار نقاشی در ارتباط با موسیقی می باشد.

روند انتخاب آثار و تکمیل مجموعه به چه شکا خواهد بود؟

طبق فراخوانی که داده شد هنرمندان به 3 روش آثار و رزومه هنری خود را برای ما ارسال می نمایند.

1 – از طریق مراجعه به سایت موزه موسیقی www.musicmuseum.ir بخش نگارخانه بخش فراخوان وتکمیل نمودنم فرم مربوطه.

2 – از طریق ارسال آثار و رزومه هنری خود به ایمیل آدرس نگارخانه شهرآوا shahreava.gallery@gmail.com

3- از طریق ارسال آثار و رزومه هنری خود به تلگرام نگارخانه به شماره 09335127850

که پس از زمان تعیین شده از سوی نگارخانه براساس ضوابط تعیین شده از سوی کارشناسان نگارخانه شهر آوا بررسی و انتخاب گشته و به هنرمندان اعلام می گردد.

داوری در رابطه با تاثیراتی که حضور در آرت فر های بین المللی بر اقتصاد هنر ایران خواهد داشت توضیح داد:

به غیر از بحث حضور و عرضه ی آثار هنری در عرصه هنرهای تجسمی نمی توان منکر بخش اقتصادی هنر شد. در واقع اقتصاد هنر به معنای چگونگی و به کاربستن تئوری های علم اقتصاد در فعالیتهای هنری می باشد. به عبارتی پیوند دانش اقتصاد و هنر است.

اقتصاد سالمِ هنر یکی از اساسی ترین مسائلیست که معیشت هنرمند را رقم میزند و موجب می شود هنرمند با آسودگی خیال و به دوراز مشکلات روزمره به کارش بپردازد. در بحث مارکتینگ هنر برتری اقتصاد ایران حتی با وجود اقتصاد برپایه نفت در هنر و میراث فرهنگی است و از این رو کشور ما ایران جزو 10 کشور اول دنیا می باشد.

با توجه به رو به پایان بودن منابع و ذخایر نفتی اندیشیدن وفعالیت در اقتصاد بدون نفت امری اجتناب ناپذیر می باشد. هنرهای تجسمی، محصولات هنری، صنایع دستی، گردشگری و . . می توانند در آینده جایگزینی مناسب برای اقتصاد وابسته به نفت باشند.

هدف از اقتصاد هنر بهره وری از ظرفیت فرهنگ و هنر رشد یافته می باشد.

یکی از اهداف اقتصاد هنر به خصوص در مورد کشور مان کسب جایگاه فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی در عرصه های جهان فرهنگی و هنری است که امروزه به عنوان یکی از منابع مهم در تولید ثروت و تبادل فرهنگی بین دیگر جوامع می باشد.

لذا حضور هنرمندان نگارخانه شهرآوا در آرت فر به منظور تبادل می باشد که این عرصه را ضمن ارائه اثر برای حضور هنرمندان نیز فراهم کرده ایم.

آیا ثبت نام و ارسال آثار در این رویداد هزینه ای برای هنرمند در بر دارد؟

هنرمندانی که مدت 2 سال است با نگارخانه شهرآوا همکاری دارند تمام هزینه های برگزاری و حضور در نمایشگاه های بین المللی را خود متقبل می شوند و این همان اقتصاد ی است که یک گروه از هنرمندان نقاش کشور باید داشته باشند و هزینه های خودرا از طریق فروش آثار هنری و شرکت دراین نمایشگاه فراهم نمایند.

نقش نگارخانه شهرآوا در این فعالیت فرهنگی مدیریت و هماهنگی های لازم برای برگزاری هرچه بهتر این نوع نمایشگاه ها می باشد و کلیه هزینه ها از طریق هنرمندان شرکت کننده پرداخت می گردد.

مدیر نگارخانه شهر آوا ، در پایان افزود:

با توج به اینکه امسال همه باید در هر عرصه و گرایشی که هستیم برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی تلاش نماییم در این بخش نیز اصل هدف ما تلاش برای انجام اقتصاد مقاومتی در رشته نقاشی و خلق آثاری در رشته های مختلف هنرهای تجسمی است که توجه مخاطبان، مجموعه داران و گالری دارهای داخلی و خارجی را به این نوع دیدگاه با توجه به اهداف پیش بینی شده معطوف داریم.

راه های تماس :

آدرس نگارخانه شهرآوا : میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیک سابق)، سه راه تختی، خیابان موزه، موزه موسیقی، نگارخانه شهر آوا

22645َ9646

Email: shahreava.gallery@gmail.com

www.musicmuseum.ir


logo-samandehi