آثار دونالد جاد و کازیمیر ماله‌ویچ به نمایش درخواهد آمد

گالری Gmurzynska در زوریخ آثار دو هنرمند مطرح قرن بیشتم کازیمیر ماله‌ویچ و دونالد جاد را از دهم ژوئن تا پانزدهم سپتامبر به نمایش در خواهد آورد.

به گزارش گالری آنلاین، پس از نمایشگاه مشترک این دو هنرمند با عنوان چیدمان مسکو در سال 1994 این دومین نمایشگاهی است که به بررسی روابط و تاثیرات ذهنی این دو فرد بر یکدیگر می پردازد.

برگزاری و برنامه ریزی این رویداد توسط فلاوین جاد پسر دونالد جاد انجام شده است.

در این مجموعه دو اثر بزرگ از کازیمیر ماله‌ویچ مربوط به سالهای 1915 و 1917 همراه با بیست اثر با اهمیت دیگر از این هنرمند، و 8 اثر از دونالد جاد با تکنیک تخته سه لا و آلمینیوم مربوط به سالهای 1980 و 1990 همراه با هفت اثر دیگر وی به نمایش در آمده است.

دانلد جاد از سال 1959 تا 1965 در «مجله هنر» مسئول بخش نقد بود و نقد‌های خود را در آنجا چاپ می‌کرد‌. سال 1961 به بعد نقاشی به روش سنتی را رها کرد و به حجم‌های تکرار شونده که از جنس آلومینیوم و آهن گالوانیزه بودند، روی آورد. جاد در سال 1973 به انجمن هنری «سوهوی منهتن» Manhattan's SOHO پیوست.

کازیمیر ماله‌ویچ با خلق آثاری کاملاً انتزاعی به سبک منحصر به فردش دست یافت؛ سبکی که او عنوان سوپره‌ماتیسم (والاگرایی) را بر آن‌ها گذاشت. ویژگی این سبک، اشکال و عناصر هندسی (مربع، مستطیل، دایره، مثلث) شناور و معلق در فضا و خطوط متقاطع است. در نقاشی‌های ماله‌ویچ در این دوره، هیچ نشانه‌ای از جهان واقعی وجود ندارد، از درخت و رودخانه و یا موجودات زنده اثری نیست. بیننده این آزادی را پیدا می‌کند که فقط براساس احساسات خود با این نقاشی روبرو شود و به آن بیندیشد.

logo-samandehi