گزارش افتتاحیه نمایشگاه مانی عمادی

نقاشی هایی در مرز شهود و تخیل

نمایشگاه نقاشیهای مانی عمادی نقاش و مدرس دانشگاه در صبا، نگاهی از دریچه حیرت و حسرت را به جهان هایی ویران و از دست رفته، در مرز شهود و تخیل، به نمایش گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنر- این نمایشگاه انفرادی که عصر سه شنبه بیستم تیر در نگارخانه لرزاده این مجموعه با حضور علاقمندان گشایش یافت شامل یازده اثر است که در قالب رنگ روغن روی بوم و اکرولیک، روایتی از پرسه ذهن و مکاشفه هنرمند را در ویرانی جهان هایی بر مرز تعلیق و وهم زدگی به تماشا نشانده است. این آثار عمدتا در فضایی نزدیک به سوررئال اجرا شده و به گفته هنرمند حاصل تلفیقی از فرم و بیان سنت نگارگری ایرانی با یک نگاه کاملا شخصی، سوبژکتیو و مدرن است که در نوع خود تجربه ای تازه در نقاشی ما محسوب می شود.

این مجموعه که حاصل فعالیت هنرمند در پنج سال اخیر است و چهارمین ارائه هنری او بصورت انفرادی پس از فرهنگسرای شفق، فرهنگسرای نیاوران و گالری مهرین به شمار می رود به گفته وی نوعی برخورد وجودشناسانه با جهان های از دست رفته ای است که نقاش در درونی ترین نهانگاه روحی خود میل به بازگشت آنها دارد؛ نمایش پرسه ذهن و خیال هنرمند از دریچه حسرت و حیرت! در این پرسه و مکاشفه، انسان ناظر، کمتر نمودی دارد. آنچه هست فضا و ترسیم این معلق شدگی و از دست رفتگی است.

گفتنی است فرصت تماشای این روایتهای خیالگونه و تمثیلی " مانی عمادی " از کشف دوباره جهان های از دست رفته بر مرز تعلیق، تا25 تیرماه همه روزه از ساعت 10 تا 18در گالری " استاد لرزاده " موسسه صبا، برای علاقمندان تجربه های تازه در نقاشی ایرانی مهیاست.

logo-samandehi