درخشش بته جقه های مدرن در نمایشگاه نگاره های ماندگار


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا، علی ساعی یگانه با اشاره به اینکه نزدیک به 40 اثر در زمینه بته جقه طراحی کرده است، اظهار داشت: پایه و اساس تمام آثارم بته جقه است که سعی کردم آثاری مدرن ارائه کنم و تذهیب استفاده شده در آثار نیز به صورت مدرن و بدون نظم و قاعده و قانون است.
وی ادامه داد: این نقش جاویدان در طول زندگی هزار ساله اش به قدری تحول یافته که در عالم هنر ایران و دیگر اقوام تا به این حد متحول نشده است.
این هنرمند جوان تاکید کرد: بته جقه یکی از نگاره هایی است که به دلیل اصالت، قدمت و جذابیت فراوان، زینت بخش آثار هنری ایران در قالی، ظروف، پارچه و وسایل مختلف کاربردی و تزئینی بوده و هست
ساعی یگانه با اشاره به اینکه نقشمایه بته جقه بر اساس شواهد تاریخی، قدمتی بیش از ١٥٠٠ یا ٢٠٠٠ سال دارد افزود: تصمیم گرفتم که هنر تذهیب را به روش خودم با بته جقه ترکیب و آثار جدیدی خلق کنم.
وی با اشاره به چگونگی خلق آثار جدید هنری با استفاده از بته جقه گفت: سال 91 کتاب «بته جقه چیست؟» به نویسندگی طاهره عطوش را خواندم و از آن زمان به قدمت و اصالت این نقشمایه پی برده و به شدت به آن علاقه مند شدم.
این هنرمند درباره نمایشگاه نگاره های نقش های ماندگار نیز توضیح داد: این نمایشگاه را روز جمعه، ششم مردادماه در گالری آتشزاد با نمایش 20 اثر افتتاح خواهم کرد.
وی ادامه داد: این روزها علاقه مردم نسبت به طرح ها و کارهای سنتی کمتر شده و تمایل به مدرنیته هر روز بیشتر می شود و هدف از برپایی این نمایشگاه، این است که نشان دهم با حفظ اصالت می توان رو به مدرنیته رفت و کارهای جدید و متفاوتی خلق کرد.
نمایشگاه نگاره های نقش های ماندگار از 8 تا 15 مردادماه در گالری آتشزاد برپا خواهد بود.

logo-samandehi