رکورد شکنی در بیست و پنجمین «صد اثر، صد هنرمند»


صد اثر صد هنرمند

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، لیلی گلستان - مدیر این گالری - گفت: در همان شب اول، به اندازه تمام نمایشگاه سال پیش فروختیم.

او با اظهار خرسندی از روند این رویداد تابستانی، اظهار کرد: به‌شدت از نمایشگاه امسال راضی‌ام، چون جوان‌ها خوب می‌فروشند و تقریبا ۷۰ درصد کل فروش به آن‌ها اختصاص دارد.

وی با اعلام این‌که تا این لحظه ۶۵ اثر به فروش رسیده است، ادامه داد: تا این لحظه گران‌ترین اثر به فروش رسیده در این دوره به نقاشی زنده‌یاد محمود جوادی‌پور تعلق دارد که ۳۰ میلیون تومان فروخته شد، در رتبه بعدی آثاری از اویسی، لاشایی و محمدعلی ترقی‌جاه قرار دارند که بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون قیمت داشتند. این در حالی است که از جوان‌ها آثار با قیمت ۳۵۰ هزار تومان به‌عنوان ارزان‌ترین آثار فروخته شدند.

او افزود: از نظر تعداد آثار به فروش رسیده از یک هنرمند تا این لحظه، شمس‌الدین غازی پیشتاز است؛ از او دو مجسمه و چهار نقاشی فروخته شده است.

گلستان ضمن دعوت از مردم برای حضور در این نمایشگاه و حمایت از هنر و هنرمند ایرانی، گفت: بنا به رسم «صد اثر، صد هنرمند» هر اثری که فروخته شده، کار دیگری جایگزینش شده، از این رو اکنون نمایشگاهی کاملا متفاوتی نسبت به روز نخست روی دیوار گالری است که در آن، کارهای خوب بسیاری با قیمت‌های مناسب ارائه شده است.

«صد اثر، صد هنرمند» قدیمی ترین نمایشگاه تجسمی در بخش خصوصی ست که مردادماه ۱۳۷۱ توسط لیلی گلستان بنیانگذاری شد. در این دوره از نمایشگاه، آثار ۲۵۷ هنرمند پذیرفته شده و در کنار اقبال بلند هنرمندان جوان و شهرستانی، آثار هنرمندان صاحب‌نام با قیمت‌های مناسب به دیوار است، مانند آثاری از عباس کیارستمی (۱۵ میلیون تومان)، سیدمحمد احصایی، فرامرز پیلارام، رضا مافی، پرویز کلانتری، ایران درودی، منوچهر معتبر، سیاوش کسرایی، فرح اصولی (۹ تا ۳۵ میلیون تومان) و البته دو کاری که عنوان گران‌ترین آثار این دوره را از آن خود کرده‌اند؛ تابلوهای آیدین آغداشلو و فرامرز پیلارام که هر یک ۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

مجسمه‌ها نیز بخشی از نمایشگاه است که که کارهایی از هنرمندان سرشناس ایرانی مانند ژازه تباتبایی، محمدحسین عماد، رضا قره‌باغی و دیگران با قیمت‌های ۵ / ۲ تا ۸ میلیون تومان پیشنهاد شده‌اند.

بیست‌وپنجمین دوره «صد اثر، صد هنرمند» از ۳۰ تیرماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ آغاز شده و تا ۲۵ مردادماه هر روز برپاست و فقط پنجشنبه‌ها تعطیل خواهد بود.

logo-samandehi