نقاش پیشکسوت درگذشت

محمد مهراف هنرمند نقاش که بواسطه پرتره هایش مشهور بود شب گذشته در گذشت.

محمد مهراف متولد 1328 در خانواده ای متوسط در محله سرشور مشهد چشم به جهان گشود. او از پنج سالگی به صورت غریزی دست به قلم برد و نقاشی کرد و سپس از 12 سالگی نزد قدیر صباغیان آغاز به یادگیری اولیه هنر نقاشی نمود، بعدها او در ابتدای جوانی به تهران مهاجرت و نزد جعفر پتگر نقاشی را به صورت آکادمیک فرا گرفت.

این هنرمند در 1358 کار طراحی صحنه ، لباس و بازیگری در تئاتر " جشن خون " به کارگردانی مصطفی جهانشیری را در مشهد انجام داد. همچنین گالری هنری " مهراف " را در زادگاهش راه اندازی کرد و به تعلیم شاگردان مختلفی پرداخت ، از جمله تابلوهای مهم او تابلوی "عرفان " یا " حجاب " است.

تسلیت مدیرکل هنرهای تجسمی برای درگذشت هنرمند نقاش

مدیرکل هنرهای تجسمی و رییس موزه هنرهای معاصر تهران نیز در پیامی درگذشت محمد مهراف؛ هنرمند نقاش را تسلیت گفت.

مجید ملانوروزی در پیام تسلیتی برای درگذشت محمد مهراف؛ هنرمند نقاش نوشته است: محمد مهراف از هنرمندان تاثیرگذار و شاخص مشهد بود که سال ها در این شهر نقاشی کرد و نقاشی آموزش داد.

در ادامه پیام ملانوروزی آمده است: محمد مهراف از شاگردان جعفر پتگر بود و آثاری در سبک های گوناگون از جمله امپرسیونیسم و رئالیسم دارد که گاه ساده و صمیمی و گاه پر رمز راز است. زنده یاد مهراف سال ها فعالیت موثری در هنر نقاشی مشهد داشت و نقاشی را به جوانان و شاگردان آموزش داد. و نزدیک بیست سال نیز در تهران به فعالیت هنری و بیشتر به آموزش نقاشی پرداخت.

مدیر کل هنرهای تجسمی در ادامه پیام خود نوشته است : بی تردید فعالیت های جدی و موثر مهراف دستاوردهایی را برای هنر نقاشی در شهر مشهد داشت و با آثارش در یادها خواهد ماند.

ملانوروزی در پایان این پیام ضایعه فقدان محمد مهراف را به خانواده آن زنده یاد و جامعه هنری تسلیت گفته است.

محمد مهراف روز سه شنبه 19 اسفندماه دار فانی را وداع گفت و این هنرمند امروز 21 اسفند ماه در قطعه هنرمندان خاکسپاری می‌شود.

logo-samandehi