نگاهی به طبیعت در نمایشگاه "قیرگون"


نمایشگاهی از نقاشی های محمدعلی روح الهی تحت عنوان "قیرگون" روز جمعه 3 اسفندماه در گالری پل افتتاح شد.

محمد علی روح الهی متولد 1324 تهران و دارای مدرک کاردانی معماری داخلی از دانشگاه تکنولوژی تهران و نقاشی از دانشگاه هنرهای زیبای رم 1360 است. وی سال 1355 در تلویزیون ملی ایران صحنه آریایی و دکور انجام داده و در حال حاضر مشغول تدریس طراحی و نقاشی می باشد.
این مجموع حدود 40 اثر است که از ابعاد 30 در 40 تا 2 متر وجود دارد با تکنیک قیر و در بعضی آثار ترکیب رنگ و روغن و اکریلیک و قیر استفاده شده.

این هنرمند در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با عنوان مجموعه بیان کرد: دلیل انتخاب قیرگون مفهوم از سفیدی برف تا سیاهی قیر است. با رقیق کردن قیر توانستم آثاری خلق کنم و بافت‌های مختلف ایجاد کردم.
سبک این مجموعه نگاهی رئالیستی و گاها انتزاعی به طبیعت، مخصوصا درختها و سنگ هاو کوچه باغهای تهران و روستاها دارد.
این تکنیک به لحاظ اقتصادی و امکانات فراوانی که در اجرای کار و رنگ گذاری و برداشت از طریق بنزین و اسکراچ دارد بسیار روش مناسب و به صرفه ای برای هنرمندان میباشد.

این نمایشگاه که نگاهی است به طبیعت با تکنیک قیر و اسکراچ تا 10 اسفندماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان جهت بازدید از آثار میتوانند در روز افتتاحیه از ساعت 17 الی 21 و روزهای عادی از ساعت 16 الی 20 به گالری پل واقع در سیدخندان، ابتدای خیابان کابلی (دبستان)، کوچه فردوسی، پلاک 34، طبقه همکف مراجعه نمایند.

گفتنی است، نگارخانه شنبه ها تعطیل است.

طراح پوستر: فائزه متولی

logo-samandehi