رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران: از برگزاری بی‌ینال‌ها حمایت می‌کنیم

از برگزاری بی‌ینال‌ها حمایت می‌کنیمبه گزارش گالری آنلاین به نقل از ایلنا؛ در نشست خبری مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اصحاب رسانه که چندی پیش در باغ کتاب تهران برگزار شد، علیرضا جعفری (مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران) در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه برگزاری دوسالانه‌های تجسمی هر سال به بهانه‌های مختلف ازجمله کمبود فضا به تعویق می‌افتد، اما شرکت توسعه فضاهای فرهنگی درخصوص در اختیار گذاشتن فضاهایی برای برگزاری دو سالانه‌ها چه راهکارهایی اندیشیده، گفت: در این خصوص سازمان زیباسازی شهرداری تهران تمهیداتی را اتخاذ کرده اما با توجه به اینکه نگاه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی به زیرساخت‌ها، ایجاد ظرفیت‌های تخصصی برای همه هنرها ازجمله هنرهای تجسمی است، در همین مکان باغ کتاب تهران با همکاری سازمان زیباسازی شهر می‌توانند اقدام به برگزاری جشنواره‌ها و دوسالانه‌های مربوط به هنرهای تجسمی بکنند.

عیسی علیزاده (رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران) درباره برگزاری بی‌ینال‌های هنرهای تجسمی ازجمله مجسمه‌سازی در باغ کتاب باتوجه به صحبت‌های علیرضا جعفری به خبرنگار ایلنا گفت: سمپوزیوم‌هایی از طرف سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار می‌شود. واقعیت این است که ما در سازمان زیباسازی آمادگی هرگونه تعامل با هنرمندان را داریم و اگر برای برگزاری بی‌ینال‌ها نیاز به مساعدت سازمان زیباسازی باشد قطعا هماهنگی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری با بیان اینکه موضوعات هنری برای این سازمان اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: ما اهتمام ویژه‌ای در این سازمان نسبت به تمامی رشته‌های هنرهای تجسمی داریم.

او افزود: در یک جلسه مشترک سه‌جانبه بین سازمان زیباسازی شهرداری تهران، علیرضا جعفری (مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری) و نماینده انجمن‌های تجسمی ازجمله انجمن مجسمه‌سازان، پس از بررسی جوانب کار ما قطعا حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

شش سال از برگزاری چهارمین بی‌ینال مجسمه‌سازی می‌گذرد و باوجود تلاش‌های انجمن مجسمه‌سازان و برخی مسئولان ازجمله مدیرکل هنرهای تجسمی به دلیل برخی مشکلات مالی؛ پنجمین بی‌ینال مجسمه‌سازی امسال نیز برگزار نخواهد شد البته این اتفاق برای بی‌ینال‌های دیگر هنرهای تجسمی مانند سفالگری و ... نیز افتاده و مدت‌ها از برگزاری آخرین بی‌ینال‌های تجسمی می‌گذرد.

logo-samandehi