اختتامیه جشنواره تجسمی جوانان برگزار می‌شود/ رصد نقاط قوت و ضعف هنر جوانان

http://www.yafestival.ir/files/Content/poster.jpgبه نقل از روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، برگزیدگان بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ظهر چهارشنبه در اختتامیه جشنواره که با حضور هنرمندان و مسئولان برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند.

27 هنرمند داوری جشنواره را بر عهده دارند و جوایز برگزیدگان جشنواره در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، حجم، عکاسی، ارتباط تصویری(پوستر)، تصویرسازی، کاریکاتور و طراحی اهدا می‌شود و تجلیل از هادی ضیاالدینی و احمد خلیلی فرد؛ دو هنرمند کردستانی از دیگر برنامه‌های اختتامیه جشنواره است.

در این دوره جشنواره بیش از 150 هنرمند جوان به صورت کارگاهی با حضور استاد کارگاه به مدت دو روز با یکدیگر رقابت کردند و آثاری را تولید کردند که همزمان با اختتامیه جشنواره نمایشگاهی از این آثار در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان:جشنواره نقاط قوت و ضعف هنر جوانان را رصد می‌کند

رضوان صادق زاده؛ دبیر بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان گفت: جشنواره‌ هنرهای تجسمی جوانان، اگر با فرض اینکه تمام مقدمات آن اعم از اطلاع‌رسانی دقیق و انتخاب درست و مواردی از این نوع، درست پیش برود، برشی عرضی از هنر جوانان ایران را در اختیار برگزارکنندگان جشنواره قرار می‌دهد تا نقاط قوت و ضعف آن را به طور کامل رصد کنند.

صادق زاده افزود: استفاده‌ی صحیح از این موقعیت و هدایت درست آن تا چه اندازه می‌تواند در رشد و شکوفایی هنر یک جامعه تأثیر بگذارد. کاش جشنواره‌ای با این اهمیت، تنها به برنامه‌ریزی یکی- دو ماهه خلاصه نمی‌شد و در طول سال با کارشناسی دقیق و پیگیرانه در دبیرخانه‌ی دایمی آن، هم برگزیدگان دوره‌ی قبل را حمایت و هم دوره‌ی بعدی جشنواره را به کم نقص‌ترین وجه ممکن مدیریت می‌کرد. شاید خوشبینانه باشد تصور اینکه این جشنواره در کنار جشنواره‌هایی چون تئاتر و موسیقی یک جا و هم زمان و صد البته به طور ثابت برای چندین سال در یک استان برگزار شوند تا از تأثیرات متقابل آن‌ها بر یکدیگر، هنر جوانان به بالندگی بیشتر نائل شود.

به گزارش هنرآنلاین، دبیر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در ادامه گفت: دوره‌ی جوانی برای فراگیری هر نوع فعالیتی و بروز هر نوع خلاقیتی، بهترین دوره برای هر فرد است، و آنچه که در این دوره بر جان و دل آدمی حک می‌شود، تأثیری فراموش نشدنی بر جای می‌گذارد. این فرایند در حوزه-ی هنر که «جوانی» در آن به 15 تا 24 سال محدود می‌شود، اوج فراگیری و خلاقیت را می-تواند در پی داشته باشد.

logo-samandehi