آثار «فریده لاشایی» به بلژیک می‌رود

فریده لاشاییفرزند فریده لاشایی - هنرمند نقاش - از نمایش نقاشی‌های مادرش در موزه هنرهای زیبای شهر گنت بلژیک خبر داد.

مانلی کیکاووسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری سه موزه یعنی موزه هنرهای زیبای گنت، موزه پرادوی مادرید و موزه بریتانیا برگزار می‌شود و قرار است آثار به ترتیب در هر سه موزه به‌نمایش درآید.

او ادامه داد: در این نمایشگاه که نخستین دوره آن ۱۰ فوریه ۲۰۱۷ (۲۲ بهمن‌ماه) در موزه گنت بلژیک افتتاح می‌شود، آثاری از فریده لاشایی و فرانسیسکو گویا (نقاش معروف اسپانیایی) به‌نمایش درمی‌آید. در واقع این رویداد، نمایشگاه مشترکی از آثار مادرم و این نقاش است که لاشایی با الهام از مجموعه «فجایع جنگ» او فعالیت‌های هنری انجام داده بود.

کیکاووسی همچنین بیان کرد: آثار این نمایشگاه فقط از مجموعه شخصی این هنرمند نیست، بلکه آثاری از بنیاد هنری شارجه و چند کلکتور خصوصی برای این نمایشگاه به امانت گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، نمایشگاهی از آثار این هنرمند آبان‌ماه ۱۳۹۴ در موزه هنرهای معاصر برگزار شد که با استقبال خوبی از طرف مخاطبان و علاقه‌مندان همراه بود.

«فریده لاشایی» سال ۱۳۲۳ در شهر رشت متولد شد و ۶ اسفند ۱۳۹۱ پس از یک دوره طولانی بیماری، در تهران درگذشت. لاشایی در طول حیات هنری خود به‌عنوان نقاش و نویسنده آثار فراوانی را به یادگار گذاشت.

logo-samandehi