حضور 52 درصدی زنان در جشنواره تجسمی فجر

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، یکهزار و631 نفر از ثبت نام کنندگان جشنواره زنان هستند و یکهزار و 532 نفر هنرمندان مرد در این دوره جشنواره ثبت نام کرده اند.

نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با هدف معرفی ایده های اصیل و آفرینش های بدیع و خلاقانه هنری و پژوهشی به دبیری مجتبی آقایی سوم تا 30 بهمن ماه امسال در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار می شود.


** آثار حجمی مجید کیامهر به پردیس چارسو می ‌آید

به گزارش روابط عمومی پردیس چارسو، نمایشگاه آثار حجمی مجید کیامهر با عنوان 'تعادل معیوب' روز جمعه سوم دی ماه در پردیس چارسو افتتاح می‌شود.

مجید کیامهر متولد 1369 و دانش آموخته رشته مجسمه‌سازی دانشگاه تهران است. او که سابقه حضور در چندین نمایشگاه گروهی را دارست بیشتر در زمینه آثار حجمی با موضوع تعادل، کار می‌کند که از آن جمله می توان به مجموعه آثار '24ساعت' این هنرمند اشاره کرد.

کیامهر در یادداشتی بر این نمایشگاه آورده است: تصویری واحد و یکپارچه؛ کلیتی امن بی‌ هیچ فاصله‌ای میان میل. تصویری که از خلال نگاهی آینه‌وار به خود مختل می‌شود. تصویری متکثر و دلهره آور – آنگونه که خواست یکپارچگی می‌پندارد – بدنبال کلیتی که در حافظه خود همچون خاطره یا احساسی مبهم نقش بسته با تصویری تکه تکه شده و تاریخی از دیگران یا اطراف، رو به رو می‌شود.

تصویری سیال که همواره در حال فروپاشی و بازسازی‌ است. تکه‌ها در هر بار بازساری می‌خواهند کلیتی از دست رفته را ایجاد کنند اما هربار حول کلیتی تهی، در وضعیتی متفاوت به نقطه شروع می‌رسند. تنها چیزی که می‌ماند تصاویری سیال و تغییر شکل یافته است.

نمایشگاه 'تعادل معیوب' از ساعت 16 جمعه سوم دی ماه افتتاح و تا 17 دی‌ماه همه روز از ساعت 16 تا 22 در پردیس چارسو، میزبان دوست‌داران هنر است.

logo-samandehi