آلمان آثار فروش رفته دوران هیتلر را به صاحبان آنها بازمیگرداند

بازگرداندن آثار هنری به وارث صاحبان اصلی آنها، برنامه گنجینه ی گوریلت آلمان است تا پس از سالها این آثار به خانواده هایی که در زمان هیتلر بر اثر فشار های اجتماعی ناچار به فروش آنها شده بودند، بازگردد.

به گزارش گالری آنلاین، نقاشی های پیسارو در گنجینه ی گورلیت به وراث مالکان اصلی بازگردانده شد

طبق اعلام موزه ی کونست و دولت آلمان یک طراحی از داخل کلیسای گودیس متعلق به آدلف مِنزل و نیز نقاشی دیگری از پیسارو که به مدت چندین دهه در مجموعه ی گورلیت پنهان شده بود به وارثان اصلی شان بازگردانده شد .

وزیر فرهنگ آلمان، مونیکا گروتر در این باره چنین گفت: طراحی متعلق به آدلف در تاریخ 20 ام فوریه به وارثان بازگردانده شد، وی در سال 1938 این اثر را به دلالی به نام هیلد برنت گورلیت به اجبار فروخته و با پول آن به آمریکا گریخته بود .

منظره ای از کارهای پیسارو نیز در میان این آثار بود که این اثر به خانواده ی فرانسوی مردی تاجر به نام ماکس هیلن برون چند روز قبل از 20 فوریه بازگردانده شد .

گروتر در ادامه ی اظهاراتش اضافه کرد که : دولت المان باید هر کاری کند تا حقوق شخصی غصب شده از افراد همچون السا کوهن که مجبور به فروش آثار هنری در زمان خودشان بودند بازگردد و بدون اما و اگر اثاری که در ماکیت آنها قرار دارد دوباره به وراث اصلی آنها بازگردانده شود .

تا کنون دو اثر از چهار اثر پنهان شده ی این مجموعه به صاحبانشان بازگردانده شده اند و طبق تحقیقات تیم دولت آلمان بیش از 91 اثر توسط مالکانشان به دلیل اعمال زور و تحمیل مشکلات فروخته شده اند که در بین آنها آثاری از هنرمندانی همچون پل سزان، مارک شاگال، مکس بکمن، آلبرت دورر، اروارد مونش، ادگار داگا و... به چشم میخورد.

موزه ی کونست که مالک مجموعه ی گورلیت می باشد ، با همکاری بوندسکونستاهال برنامه ریزی کرده اند که مجموعه ای از کارهای این گنجینه را در ماه نوامبر به نمایش عموم بگذارند .


logo-samandehi