نخستین نگارخانه خصوصی غرب کشور در سنندج گشایش یاف

نخستین نگارخانه خصوصی غرب کشور با عنوان گالری هنری دیار، شامگاه یک شنبه در سنندج گشایش یافت.

به گزارش گالری آنلاین، نخستین نگارخانه خصوصی غرب کشور با عنوان گالری هنری «دیار» که توسط «حسن انجمن» یکی از اساتید خوشنویسی کردستان در سنندج احداث شده است، شامگاه یک شنبه(1 اسفند) با حضور مسئولان استانی گشایش یافت.

گالری هنری"دیار" بامدیریت حسن انجمن (با بیش از بیست سال سابقه کارهنری وفعالیتهای خوشنویسی وبرگزاری نمایشگاههای متعدد و کسب عناوین از جشنواره های مختلف ودر نهایت اخذ مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران) اداره می شود.
بطور قطع حاصل این تجارب در مدیریت واداره ی این گالری می تواند پتانسیلی خوب برای معرفی هرچه بیشتر هنرمندان نو ظهور و آثار آنان در جامعه و فروش آثار هنرمندان مطرح در بازارهای عرضه آثار هنری شود.

گالری"دیار" با طراحی متفاوت، و فضای خصوصی، با ایجاد فضایی آرام و مناسب برای بازدید کنندگان تمامی شاخه های هنرهای تجسمی اعم از نقاشی، مجسمه سازی، خوشنویسی، نگارگری، عکاسی، کاریکاتور، حجم، نقاشیخط، گرافیک، هنرهای مفهومی،نمایش فیلم وچیدمان را فراهم می سازد.

یکی دیگر از اهداف گالری "دیار"، فروش آثار هنرمندان و معرفی بهتر نسل های متفاوت کاری و سنی و ترغیب تمامی اقشار جامعه به خرید آثار هنری به دلیل مسیر مکانی مناسب (این گالری در مرکزیت شهر سنندج و در مکان پر ازدحام قرار دارد) این گالری می باشد.



نگارخانه" دیار"با هدف معرفی استعدادهای هنری و هنرمندان حرفه ای و همکاری با موزه ها، بنیادها، سازمانها، ادارات و گالری های هنری ایران و جهان فعالیت خود را دنبال می کند.

دیار در برنامه بلند مدت خود معرفی هنرمندان حرفه ای منطقه را دنبال می کند و امیدوار است تادر این چشم انداز، دستاوردهای خوبی در حد توان استان و کشور را به جامعه و اقشار فرهیخته و گروه های فکری و کاری مختلف در کشور را معرفی کند.
برنامه ریزی و مشاوره با مجموعه داران حرفه ای و مجرب، ایجاد زمینه اقتصادی برای ورود خریداران به عرصه ی مبادلات هنری و سرمایه گذاری در حوزه ی هنرهای تجسمی، بخشی دیگر از برنامه ی بلند مدت گالری "دیار" است.


logo-samandehi