مراسم بازگشایی اولین روز طراحی ایتالیایی برگزار شد

سفیر ایتالیا در ایران - مائورو کنچاتوری - در مراسم بازگشایی اولین روز طراحی ایتالیایی (Italian Design) که همزمان در بیش از ۱۰۰ کشور جهان برگزار شد، حضور یافت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، به‌منظور آشنایی با طراحی و برند ایتالیایی از سوی وزارت امور خارجه و همکاری بین‌المللی ایتالیا با مشارکت سه سالانه میلان، فعالیت‌های گوناگونی برنامه‌ریزی شده است. در ایران، اوریتتا ریزی (OriettaRisi) به‌عنوان طراح و آندرا اسکرمین (Andrea Scremin) به‌عنوان معمار، از اعضای دفتر بیانکو - ارانچو، برای مخاطبان، افراد حرفه‌ای، فعالان و دانشجویان ایرانی با موضوع «نقش طراحی در آفرینش یک پروژه از محتوا تا ساختار» سخنرانی کردند. این سخنرانی‌ها در موزه هنرهای معاصر و دانشگاه تهران با همراهی دانشگاه سوره برگزار شدند.

همچنین معمار ایرانی، آرش احمدی که پاویون ایران را در بیست‌ویکمین سه سالانه طراحی میلان در ۲۰۱۶ به سفارش فدرلنیو طراحی کرده بود، درباره «میلان یعنی طراحی» سخنرانی کرد. دکتر داویده فورلونی، مسئول بخش مدیریت اروپا، روسیه، ترکیه و ایران نزد انستیتو مارانگونی، آموزشگاه هنر، مد و طراحی نیز مسابقه‌ای را برای دانشجویان در زمینه طراحی پیشنهاد کرد.

شرکت فدرلنیو (فدرلنیو طراحی و دکوراسیون داخلی) از سال ۱۳۹۲ در ایران حضور داشته و تا کنون هفت ماموریت تجاری را سازماندهی کرده است. انستیتو مارانگونی در سال ۱۳۱۴ به‌عنوان انستیتوی هنری لباس مارنگونی فعالیت خود را در میلان آغاز کرده و در سال ۱۳۹۴، هشتاد سال موفقیت‌های خود را در زمینه آموزش بهترین طراحان دنیای مد و طراحی جشن گرفت.

پذیرش دانشجویان از پنج قاره، سکوی پرتاب بیش از ۴۵ هزار طراح مد (در این میان دولچه و گابانا و موسکینو از معروف‌ترین آن‌ها هستند) را فراهم آورده است. انستیتوی مارانگونی در حال حاضر بیش از چهارهزار دانشجو در سال از نقاط مختلف دنیا (بیش از ۱۰۶ کشور مختلف) در آموزشگاه‌های میلان (آموزشگاه مد و آموزشگاه طراحی)، پاریس، لندن و شانگهای، پایتخت‌های بین‌المللی مد و طراحی را پذیرفته است. دومین آموزشگاه انستیتوی مارانگونی در چین در ماه سپتامبر در شهر شن زن، کلان‌شهر تولیدات البسه و دکوراسیون داخلی، افتتاح شد. بار دیگر در ماه سپتامبر یک آموزشگاه جدید در فلورانس آغاز به‌کار کرد و به مکانی برای تلاقی مد و هنر تبدیل شد. این واقعه با به‌نمایش گذاشتن اشیایی با طراحی ایتالیایی نزد برخی موزه‌ها و تئاترهای تهران، با همکاری برخی از مهمترین واردکنندگان دکوراسیون ایتالیایی که در میان آن‌ها روجا تجارت آذرستان، MH Home، MK Group of Company Italian Habit به‌چشم می‌خورند، همراه است.

logo-samandehi