بنکسی و افتتاح هتل جدا افتاده در کنار دیوار مرزی کرانه باختری

بنکسی با ارجاعی مونومنتال به دنیای هنر، هتلی را در شهر بیت لحم افتتاح نموده است؛ با فاصله کمی از دیوار حائل مرزی کرانه باختری. "هتل جدا افتاده" شامل 9 اتاق منحصر به فرد و یک سوییت ریاست جمهوری دارای امکاناتی چون یک پیانو بار با تِم دوره استعماری و یک گالری هنری داخلی ست که به نمایش آثار فلسطین می پردازد.


بازدیدکننده هتل جدا افتاده خود را در میان یک اثر هنر می بیند؛ با اتاق مهمان سفارشی که با قطعات هنری بنکسی، سامی موسی هنرمند فلسطینی و دومینیک پترین هنرمند مونترالی و ... . در وبسایت هتل جملاتی این چنین برای توصیف آن آمده ست؛ "اتاق مناظر"، " از کف تا سقف با بتنی پوشیده از گرافیتی در اغلب اتاق ها" و "برای نمایشی در مقابل شما ـ خیلی ها در محدوده دید برج نگهبانی ارتش هستند".


قیمت "اتاق های اقتصادی" از 30 دلار به ازای هر شب شروع می شوند و با امکانات یک پادگان نظامی اسرائیل مجهز شده اند. در مقابل، تنها سوئیت ریاست جمهوری هتل دارای یک حمام با وان بزرگ، آثار هنری اصل، کتابخانه، سینمای خانگی، باغ بام، بار و یک فواره می باشد که از یک مخزن آب سوراخ شده توسط گلوله درست شده است. گالری داخلی هتل با دارا بودن مجموعه های دائمی آثاری از هنرمندان مطرح فلسطینی در 20 سال گذشته است؛ در حالی که فضای مجاور آن به نمایشگاه موقت هنرمندان در حال ظهور اختصاص یافته است.


منبع: اتووود

logo-samandehi