مرجان ثابتی: تخم مرغ‌های رنگی برگزیده «بهارستان» در شهر باقی بمانند

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مرجان ثابتی هنرمند نقاش که برای دومین بار در دومین سالانه هنری «بهارستان» و در بخش هنرمندان حرفه‌ای تخم مرغ‌های نوروزی شرکت کرده است، درباره ایده اثرش در این دوره گفت: طرح من نمایشی از فضای سبز و ترکیب آن با حیوانات شهری، گلدان، گل و گیاه، چمن و فرم گربه است.

این هنرمند ادامه داد: در این طرح تلاش کردم فضایی را بازسازی کنم که در آن حیوانات به جای آزار دیدن و ترس از صدمه بتوانند آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیزی داشته باشند. به نوعی در این طرح خواستم وظایف انسان‌ها را به آنها یادآوری کنم.

ثابتی درباره فعالیت هنرمندان در دومین سالانه «بهارستان» اظهار داشت: در ورک شاپ «بهارستان» هنرمندان فارغ از فضای آتلیه و کتاب‌ها در محیطی کارگاهی و در مقابل دیدگان شهروندان مشغول به کار شدند و ارتباط بسیار خوبی با مردم برقرار کردند. این موضوع نه تنها برای شهروندان که برای هنرمندان هم جذاب بود.

وی ادامه داد: اینکه تخم مرغ‌های رنگی چقدر می‌توانند در محیط شهری به عنوان المان استفاده شوند همه بستگی به نوع اجرا دارد. در بخش تخم مرغ‌ها از یک عنصر سنتی در سفره هفت سین استفاده شد. اما با تغییر کاربری در ابعاد و نحوه اجرا مهم‌ترین نتیجه ارتباط بی‌کلام و بسیار خوب میان مردم و هنرمندان بود. از طرف دیگر مردم با تصویر، فرم و رنگ‌ها ارتباط بسیار خوبی برقرار کردند. پیشنهاد من این است که تعدادی از تخم مرغ‌های رنگی در فضای شهری باقی بمانند.

لازم به یادآوری است، دومین رویداد هنری بهارستان به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال 1396 در بخش های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم مرغ های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار شد و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

logo-samandehi