پایان سومین جایزه جهانی اربعین با گشایش نمایشگاه آثار برگزیده در صبا

سومین جایزه جهانی اربعین با شناسایی برگزیدگان در دو رشته فیلم و عکس و با افتتاح نمایشگاه عکسهای منتخب در صبا به کار خود پایان داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنر- این جایزه جهانی که به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور و مشارکت هنرمندانی از سراسر جهان، سومین دوره خود را پشت سر گذاشت طی مراسمی با حضور مسئولان، سفیران فرهنگی کشورهای اسلامی در ایران و شمار زیادی از هنرمندان کشورمان، برگزیدگان خود را در دو بخش فیلم و عکس معرفی کرد.

در این مراسم ابتدا امیرعلی جوادیان دبیر سومین دوره با قرائت بیانیه هیئت داوران از رشد چشمگیر میزان مشارکت در این دوره خبر داد و یادآور شد: در این دوره در بخش عکس، آثار هنرمندانی از 20 کشور جهان از جمله: عراق، سوریه، لبنان، آذربایجان، نیجریه، سوئد، پاکستان، افغانستان، کویت، عمان، ترکیه، تایلند، انگلستان، آلمان و..... و در بخش فیلم نیز 88 فیلم از 15 کشور از جمله: کویت، سوریه، هند، قطر، بحرین، انگلستان، ترکیه و..... حضور داشتند که هیات داوران در هر رشته شش نفر را بعنوان نفرات برتر انتخاب کرده است. در ادامه دکتر ابراهیمی ترکمان، ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به تاثیر عاشورا در فرهنگ سازی و ارزش آفرینی خاطرنشان کرد: عشق، جوهره ماجرای عاشورا و حضور حسینی در حیات معنوی همه ما در طی بیش از ده قرن بوده است و تلاش این جشنواره در بازنمایی و تجلی بخشی به گوشه ای کوچک از این عظمت جاری و در استمرار بوده است. آنگاه نوبت به اعلام برگزیدگان و اهدای جوایز و لوح های تقدیر نفرات برتر در این دوره رسید. دبیر، هیات داوران و نیز حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعائی در این بخش، جوایز برگزیرگان و کارداران کشورهایی از جمله: افغانستان، نیجریه و سوریه را اهدا کردند. دو ویژگی برجسته این دوره؛ اهدای جایزه و تقدیر از زائر نمونه حسینی(ع) و رونمایی از کتاب اربعین اثر سعید محمودی و تقدیر از اثر مکتوب کمال الدین شاهرخ با عنوان: آساره خورشید بود.

گفتنی است نمایشگاه عکسهای برگزیده سومین جایزه جهانی اربعین که بیان و تجسم لحظه هایی از تبلور عشق و ارادت شیعیان سراسر دنیا در عظیم ترین آئین معنوی تاریخ را به نمایش می گذارد تا......در نگارخانه خیال موسسه فرهنگی هنری صبا میزبان عموم علاقمندان خواهد بود.

logo-samandehi