مجموعه خصوصی مادرول در حراج ساتبی

حراجی ساتبی اعلام کرد در حراج نیویورک خود آثاری از رابرت مادرول و همسر وی رناته پونسولد مادرول را به مزایده میگذارد.

به گزارش گالری آنلاین، در این دوره از حراج آثار امپرسیونیت، مدرن و معاصر حضور خواهند داشت و مجموعه خصوصی مادرول از ارشمندترین گنجینه ها که نمایش دهنده ارتباط و همکاری پیشگامان هنر مدرن است، برشمرده شده است.

آثار این هنرمند ترکیبی از اکسپرسیونیسم و ضربات پر انرژی قلم های نقاشی های کنشی همراه با پالت رنگی متنوع از رنگ های نقاشی میدان- رنگ و قدرت انتزاع است. در نوشته ها و تفکرات خود زیبایی شناسی و فلسفۀ اروپایی را با مثبت انگاری و سادگی سنت و تفکر امریکایی در هم می آمیخت.

مادرول با جکسون پالک ، ویلم دکونینگ و بقیه هنرمندان امریکایی هسته مرکزی مکتب نیویورک (اکسپرسیونیسم انتزاعی)را تشکیل می دادند. در ۱۹۴۲ مادرول نخستین نمایش آثارش را برگزار کرد. وی اولین نمایشگاه انفرادی خود را در گالری پگی گاگنهایم(برادرزاده کارخانه دار مشهور سالمن گاگنهایم)- کسی که نقشی حیاتی در شکل گیری هنرمندان اکسپرسیونیست انتزاعی و هنرمندان سوررئالیست تغذیه کنندۀ آنان داشت و حامی اصلی مکتب نیویورک در آغاز بود- گالری هنر این قرن برگزار کرد و کمی بعدتر با گالری دارهای مهمی مانند سیدنی جنیس و سمیوئل کوتز همکاری کرد. در همان سال موزۀ هنرهای مدرن(مما) اولین موزه ای بود که یکی از کارهایش را خریداری کرد.


در طی این دوره مادرول برای بسیاری از مجله های هنری می نوشت و یا ویراستاری می کرد و همچنین نشریۀ اسناد هنر نوین که مجموعه مقالات نوشته شده توسط هنرمندان و منتقدانی مانند هانس آرپ و پیت مندریان بود را سرپرستی می کرد.کتاب هایی نیز با عناوین نقاشان و شاعران دادا و هنرمندان نوگرا در امریکا(به اتفاق اد راینهارت) به چاپ رسانید.

logo-samandehi