كتاب «از بهزاد تا رضا عباسی» تجدید چاپ شد

کتاب «از بهزاد تا رضا عباسی» توسط مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری(متن) وابسته به فرهنگستان هنر تجدید چاپ شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، «از بهزاد تا رضا عباسی» عنوان كتابی است كه به سیر تكاملی مینیاتور در سدۀ دهم و اوایل سدۀ یازدهم هجری پرداخته است. این كتاب نوشته «م.م. اشرفی» و ترجمۀ «نسترن زندی» است كه در چهار فصل به نگارش درآمده است.

محتوای این كتاب پژوهشی است برای بیان سیر تحول و تطور مینیاتور در سده‌های دهم و یازدهم هجری كه در واقع پنج حوزۀ نگارگری هرات، تبریز، مشهد، قزوین و اصفهان را در بر دارد. نویسنده ابتدا در فصل اول به بررسی آثار كمال‌الدین بهزاد، مینیاتورنگار نابغۀ شرق و نقش وی در شكل‌گیری مكتب مینیاتور تبریز پرداخته است. فصل دوم به تكامل آثار و اوج شكوفایی آثار سلطان محمد، برجسته‌ترین مینیاتورنگار سبك جدید تبریز اختصاص دارد. تكامل تدریجی مینیاتور صفوی در نیمۀ دوم قرن دهم هجری، بسط و گسترش سبك تبریز در قزوین و مازندران، پیدایش و گسترش سبك مشهد و شكل‌گیری سبك قزوین را در فصل سوم می‌خوانید. تاریخچۀ یكه صورت و یكه‌صورت‌های رضا عباسی و پیدایش مینیاتور اصفهان نیز در فصل چهارم این كتاب آمده است.

كتاب «از بهزاد تا رضا عباسی» با شمارگان 1000 نسخه، در 211 صفحه و قیمت 185000 ریال همراه با تصاویر رنگی، در غرفۀ انتشارات فرهنگستان هنر در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، واقع در سالن ناشران عمومی A4، راهروی یك، غرفۀ شماره 19 به علاقه‌مندان كتاب‌های هنری با تخفیف ویژه عرضه می‌شود.

logo-samandehi