معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد: رونمایی از دیوارنگاره شاهنامه در ایام بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهر سازمان زیباسازی شهر تهران از اجرای دیوانگاری با موضوع شاهنامه فردوسی خبر داد و گفت: با اجرای طرح پیرایش جداره های شهری محور چهارراه ولیعصر تا دروازه دولت اثر دیوارنگاری با موضوع شاهنامه فردوسی در حاشیه میدان فردوسی به تصویر در آمد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی واموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سیدمجتبی موسوی با تاکید براینکه این محور یکی از محورهای تاریخی و بااهمیت تهران است که از بافت قدیمی برخوردار بوده و باید حفظ و نگهداری شود، ادامه داد: این شاهکار هنری در این موقعیت به صورت نقاشی دیواری به اکران درآمده است.
او درمورد نقاشی دیواری به تصویر درآمده، گفت: با توجه به اینکه میدان فردوسی برای مردم ما همواره یادآور این سخن سرای بزرگ پارسی است، نگاره "رزم نخست رستم و افراسیاب" که از شاهکارهای نگارگری قرن دهم هجری قمری است با نظر شورای هنری سازمان از کتاب شاهنامه شاه طهماسبی انتخاب و اجرا شده است.
مجتبی موسوی با بیان اینکه این اثر دیوارنگاری ترکیبی از نوشتار و تصویر مرسوم در نگارگری و کتاب آرایی اصیل ایرانی است، گفت: این اثر پس از مناسب سازی و جانمایی، توسط یکی از مجریان مجرب و باسابقه نقاشی دیواری کشور در این محور به اجرا درآمد.
به گفته معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران عباس برزگر گنجی این اثر نگارگری را به مساحت 700 متر مربع با تکنیک رنگ اکریلیک درضلع شمال غربی میدان فردوسی به اجرا درآورده که همزمان با روز 25 اردیبهشت "روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی" به بهره برداری رسید.

logo-samandehi