مجموعه آثار زهره اخباری در فرهنگستان هنر

نمایشگاه نقاشی آثار زهره اخباری تحت عنوان " آبجکتیویسیته ؛خوانشی بر مدار " از اول تا هفتم خرداد برگزار خواهد شد.
علاقه مندان جهت بازدید از آثار میتوانند به آدرس تهران خیابان ولیعصر خیابان طالقانی فرهنگستان هنر موسسه فرهنگی هنری صبا مراجعه نمایند.

زهره اخباری فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته نقاشی از دانشگاه هنر اصفهان است.

اخباری در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کرد:

دغدغه اصلی من، در انحصار گرفتن اِلمان های تکنولوژیک و صنعتی دنیای مدرن توسط یک زن می باشد بدین جهت متریال خاص خود را همان بردهای pcb برگزیدم و طی دو مرحله طراحی با نرم افزار و مراحل اجرایی دیگر در طول شش ماه مجمو عه حاضر آماده شده است.

تعداد آثار ۲۵ عدد می باشد.تعدادی از آن ها روی اصل برد و با ابعاد کوچکتر وتعداد دیگری روی پرینت چاپی آن ها در ابعاد تقریبا A3اجرا شده است.

وی در رابطه با مفهوم آثارش افزود:

آبجتیویسی یک اصطلاح الکترونیکی است که ارتباط معناداری بین متریال مورد استفاده و موضوع آثار من ایجاد کرده است. آثار در سبک انتزاعی-فیگوراتیو است و نقاشی ها در دو مجموعه کار شده با دو تکنیک آکریلیک و میکس مدیا .

در راستای بیان نگاه زنانه به بحث صنعت و تکنولوژی، در کنار آثار نقاشی چیدمان کوچکی به عنوان یک سری اشیای زینتی زنانه انجام داده ام.

یه طور کلی در این دو مجموعه سعی شده است که نگاه جدیدی از دغدغه های من از نظر فضای کار و متریال مورد استفاده شود و در آینده نزدیک مجموعه ی سومم را با همین متریال و تکنیک ارائه خواهم داد.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:
آبجکتیوسی یک زبان برنامه نویسی شئ گرا در مبحث نرم افزار وطراحی مداری است، که این بار از دید یک نقاش به زبان تصویر ترجمه شده است.این آثار بازنمایی تام جهان تکنولوژیک پیرامون اوست.آبجکتیویسیته خوانشیست برمدار وروایتگر رویارویی بانوی ایرانی با دنیای تکنولوژیک است.آبجکتیویسی نگاه زنی که از یک سو به جهان مدرن واز سوی دیگر به دنیای سنت معطوف است را به چالش می کشد.بانویی‌ که نه کاملا به دنیای سنت ونه کاملا به دنیای مدرن تعلق دارد در عین این که فردیست پایند به هنجار ها و معیار های سنتی که می کوشد مدرن وفرزند زمان خودش باشد.هنرمندیست از نسلی که می خواهد مستقل ومسول باشد وآزادی وانتخاب را شعار وسرمشق خود قرار می دهد،اما از آزاد بودن وانتخاب کردن هراسان است.چرا که در فهم کامل سنت وپذیرش مطلق مدرنیته ناکام است.آبجکتیویسیته او را در به تسخیر کردن و در انحصار خویش گرفتن فضای امروزش یاری کرده ونقش های جدیدش را به تدریج بر او پیاده سازی ودیکته خواهد کرد.خوانشی بر مدارتجربه سنت در بستری جدید است ،تجربه ای تازه از در هم تنیدگی وتعامل سنت وتجدد است.


logo-samandehi