عباس رحیمی ، هنرمند نگارینه خط: ظرفیت اقتصاد هنر فراتر از اقتصاد نفتی است

عباس رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا اظهار داشت: اقتصاد هنر توسعه صنعت توریسم و تعامل با همه ملت هاست و مهمترین حلقه در زنجیره اقتصاد کشور است که به موازات رشد و توسعه صنعت گردشگری علاوه بر دستاوردهای فرهنگی، منافع اقتصادی سرشاری فراتر از صنعت نفت را برای مردم ایران به بار خواهد آورد.

مبدع نگارینه خط ادامه داد: آشنایی مردم با تاریخ تمدن، فرهنگ و هنر ایران و ارزش گذاشتن به این داشته ها راه را برای رشد صنعت گردشگری در ایران هموار می کند که نتیجه آن ورود ارز گردشگری و فروش آثار هنرمندان ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی است.

رحیمی با اشاره به وظیفه نهادهای مختلف در زمینه گسترش فرهنگ و هنر گفت: آموزش فرهنگ احترام به خود، تاریخ و تمدن و میراث فرهنگ و هنر چند هزار ساله ایران و پاسداری از این گنجینه ارزشمند به کودکان، نوجوانان و همه رده های سنی از طریق آموزش و پرورش و رسانه ها امکان پذیر است.

این هنرمند افزود: آموزش هنرهای اصیل و بی نظیر ایرانی اسلامی از سطح ابتدایی تا بالاترین سطوح دانشگاهی و تربیت مدیران و کارشناسایی که به موازات فراگیری هنرهای بالنده پویا و بومی نگاهی به هنر مدرن روز دنیا هم دارند می تواند در رشد اقتصاد هنر موثر باشد.

رحیمی ادامه داد: تصویب لوایحی که رشد و توسعه اقتصادی را نه بر پایه اقتصاد متکی به نفت بلکه با محوریت اقتصاد هنر و صنعت گردشگری و استفاده بهینه از توان بالقوه میراث فرهنگی در شهرها و ابنیه تاریخی، هنرهای معاصر ایران اسلامی و حتی جغرافیای پهناور و متنوع کشور بنا نهاده و به دنبال آن تسهیلات ویژه و همه جانبه را برای ورود گردشگران خارجی مهیا سازد.

وی در معرفی دیگر راهکارهای توسعه و رشد هنر افزود: تبلیغات وسیع به وسیله صدا و سیما و دیگر رسانه ها برای ایجاد حس احترام به هنر و فرهنگ ایران اسلامی و باور در تاثیرگذاری آن درعرصه های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی جهان، تبلیغات برون مرزی توسط سفیران رایزن های فرهنگی و مدیریت سازمان گردشگری و همه نهادهای مرتبط و معرفی صحیح و کامل فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و زدودن باورهای تبلیغاتی خلاف واقع از اذهان عمومی در جوامع پیشرفته می تواند گره گشای اقتصاد هنر ایران باشد.

رحیمی گفت: دادن آزادی عمل و اعتماد به واسطه های هنری، کارآفرینان هنری، صاحبان گالری، مجموعه داران و تشکل های هنری در ارائه افتخارآمیز هنر فاخر ایرانی به همه مردم جهان و عبور از واژه تهاجم فرهنگی با نشان دادن قدرت شایستگی اصالت تاثیرگذاری و جلوه گری فرهنگ و هنر ایران است.

logo-samandehi