نمایشگاه اعضای انجمن حرفه ای نقاشان پشت شیشه ایران

انجمن حرفه ای نقاشان پشت شیشه ایران با هدف حفظ و ترویج و آموزش این هنر و با همیاری و کمک مسئولین موزه نقاشی پشت شیشه ثبت و فعالیت خود را آغاز نموده است و نمایشگاهی از هنرجویان این مرکز در فرهنگسرای بهمن تا دهم خرداد ماه برپا می باشد.

مرضیه کمانیان استاد موزه ، انجمن و کانون در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین بیان کرد:

اگر به اختصار بخواهم بگویم نقاشی پشت شیشه شاخه ای از نگارگری است که به نقاشی معکوس بر بستر بوم شیشه (شیشه تخت) می گویند. این هنر از زمان صفویه وارد کشور شد و به سرعت هنری بومی گردید، ولی هنر شیشه نگاری بصورت کلی زادگاهش ایران می باشد و اولین یافته های باستانشناسی مربوط به شیشه های رنگی در ایران باستان منطقه چغازنبیل شوش در دوران سومریان است.

در این 90 ساله اخیر روز بروز این هنر کم رونق تر شده بطوریکه در سالهای اخیر تعداد بسیار اندکی با این هنر آشنایی داشتند تا اینکه بدون هیچ حمایتی بنده در 1 سال و اندی پیش بطور گسترده شروع به فعالیت و آموزش هنرجویان نمودم و مقرِ فعالیت را نیز در خود موزه نقاشی پشت شیشه قرار دادم تا این موزه تخصصی هم بیشتر شناخته شود.

کانون و انجمن تاسیس کردیم و اگر کانال را ملاحظه بفرمایید تقریبا هر ماه فعالیت ویژه ای به جز کلاس های کانون و انجمن و موزه داریم .

آدرس کانال موزه: @Reversepaintingonglass

اساتید و شرکت کنندگان نمایشگاه نقاشی پشت شیشه در فرهنگسرای بهمن -4 خرداد96

اثر مرضیه طیبیان هنرجو استاد مرضیه کمانیان

اثر شهناز ولایی هنرجو استاد مرضیه کمانیان

logo-samandehi