«هیچ» بزرگ در نمایشگاه پیشکسوتان هنرهای تجسمی رونمایی شد

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا ، مراسم رونمایی از بزرگترین مجسمه پرویز تناولی و افتتاح نمایشگاه آثار هنرمندان پیشکسوت تجسمی شامگاه 27 آذرماه با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان در آرت‌سنتر 2 برگزار شد. علی مرادخانی (معاون هنری وزارت ارشاد)، محمدهادی ایازی (معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران)، گری لوئیس (رئیس سازمان ملل در ایران) و هنرمندانی مانند نصرالله افجه‌ای، علی اکبر صادقی، امیرصادق طهرانی، مسعود فروتن، علی زند وکیلی، علی اتحاد، وحید ملک و جمعی از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی و سینما در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، وحید ملک - مدیر آرت سنتر 2 و مسؤول برگزاری این نمایشگاه - اظهار کرد: امروز افتخار داریم که میزبان هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی و دولتی باشیم. امشب جای پرویز تناولی و پرویز کلانتری بین ما خالی است. خوشحالیم که توانستیم سرانجام هیچ بزرگ را در ایران داشته باشیم.

علی مرادخانی - معاون امور هنری وزارت ارشاد - نیز با اظهار خوشحالی از حضور در مراسم رونمایی از مجسمه پرویز تناولی، اظهار کرد: امشب یکی از بهترین آثار هنر ایران در آرت‌سنتر رونمایی می‌شود. امشب شب فوق‌العاده‌ای است و تقریبا در جای جای تهران برنامه‌های تجسمی متنوعی برگزار شده است. پاییز هم که فصل هنر است و کم‌کم به جشنواره‌های هنری هم نزدیک می‌شویم.

او ادامه داد: امشب در تهران بیش از 15 گالری نمایشگاه‌های مهمی از آثار هنرمندان برگزار کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در این مکان افتتاح شده است. از این‌که این شرایط به‌وجود آمده و نگاه به هنر در شهر تهران رونق پیدا کرده است‌ خوشحالم. حضور افراد علاقه‌مند به هنر باعث گرمی این مراسم شده است و امید دارم این برنامه‌ها در آینده بیش از پیش باشد.

مرادخانی همچنین بیان کرد: بزرگان و هنرمندان نیز برنامه‌های ویژه خود را دارند. موزه هنرهای معاصر هم به‌تازگی کارهای مهمی را به‌صورت تخصصی و برای برپایی نمایشگاه‌های مختلف انجام داده است.

سپس گری لوئیس - نماینده سازمان ملل در ایران - در ابتدا چند جمله‌ای به فارسی با مخاطبان سخن گفت و سپس اظهار کرد: امشب هنر و فرهنگ را در این مکان جشن می‌گیریم. این نمایشگاه را به‌عنوان دنباله‌ای برای هنر ایران می‌بینم. 5 / 2 سال است که در ایران هستم و با فرهنگ و هنر ایران از دوره هخامنشی تا کنون آشنا شده‌ام. به‌تازگی در کاشان بودم و یک سرامیک متعلق به چهار هزار سال پیش را دیدم و نمایشگاه و آثار امشب را ادامه همان فرهنگ و سنت غنی ایران می‌دانم.

او افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که در دنیا اتفاقات ناخوشایندی می‌افتد؛ اما ما می‌توانیم هنر، زندگی و عشق را به همه نشان بدهیم و حداقل امشب از حضورمان در اینجا لذت ببریم.

مجید ملانوروزی - مدیر موزه هنرهای معاصر تهران - نیز در سخنانی گفت: این یک فرصت مغتنم است که آثار اساتید مطرح و پیشکسوت هنرهای تجسمی را می‌بینیم. در این یک دهه اخیر پیشکسوتان هنرهای معاصر ایران تأثیر خوبی در منطقه از خود باقی گذاشته‌اند. خوشحالم در نمایشگاهی حضور دارم که از پیشگامان هنرهای معاصر ایران برگزار می‌شود.

او افزود: تا پیش از این، چنین نمایشگاه‌هایی کمتر برگزار شده بود و این آثار برای مخاطبان هنر تازگی داشت. این یکی از مزیت‌های مجموعه آرت‌سنتر است که با ارتباطاتی که با هنرمندان و مجموعه‌داران دارد، آثاری را به‌نمایش می‌گذارد که کمتر دیده شده است و موجب پویایی اقتصاد هنر خواهد شد و قطعا تأثیر آن بر جوانانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، خواهد بود.

سپس بزرگترین مجسمه پرویز تناولی توسط علی مرادخانی، گری لوئیس‌ و وحید ملک رونمایی شد. همچنین نمایشگاهی از آثار هنرمندان پیشکسوتان هنرهای تجسمی ایران افتتاح شد و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

در این نمایشگاه، آثاری کمتر دیده‌شده از علیرضا اسپهبد، احمد اسفندیاری، آیدین آغداشلو، محمد احصایی، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، ژازه تباتبایی، صادق تبریزی، هوشنگ پزشک‌نیا، فرامرز پیلارام، جعفر روحبخش، محمدعلی ترقی‌جاه، جلیل رسولی، حسین زنده‌رودی، علی‌اکبر صادقی، مسعود عربشاهی، حسین کاظمی، پرویز کلانتری، فریده لاشایی، اردشیر محصص، بهمن محصص و سیراک ملکونیان به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا 17 دی‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار هر روز از ساعت 12 تا 21 به نشانی بلوار اندرزگو شمالی، شماره 145، باغ انجمن خوشنویسان مراجعه کنند.

گزارش تصویری مرتبط

logo-samandehi