فراخوان بین‌المللی برای ارائه هنر در دوران کرونا

پلتفرم آرت‌جمیل دوبی فراخوانی برای مشارکت هنرمندان منتشر کرد.

به گزارش گالری آنلاین، شرایط خاصی که همه‌گیری بیماری کرونا در جهان ایجاد کرده و سبک زندگی ویژه‌ای که به وجود آورده است، باعث ایجاد تغییرات فراوان در نگرش و باورهای مردم دنیای معاصر شده و دغدغه‌های فکری جدیدی را برای آنها به وجود آورده است، به‌گونه‌ای که سبک زندگی و اندیشه بسیاری از مردم جهان به دو بخش پیش و پس از کرونا تقسیم خواهد شد.

در دنیای هنر نیز این موضوع تأثیر بسیاری داشته و هنرمندان یا نهادهای هنری به شکل‌های مختلف واکنش‌هایی به این موضوع داشته‌اند. در همین راستا پلتفرم آرت جمیل برنامه‌ای را به هنرمندان، هنرنویسان، محققین و کیوریتورهای ساکن خاورمیانه و شمال آفریقا پیشنهاد داده تا در آن هنر و زیست هنریِ مطابق با دوران کرونا را تبیین کنند. در این پروژه‌ فرهنگی 50 پیشنهاد پذیرفته خواهد شد و بودجه حداکثر سه هزار دلاری برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

این پلتفرم از هنرمندان، نویسندگان و محققان مستقر در خاورمیانه و شمال آفریقا دعوت می‌کند پیشنهاداتی را برای پاسخ به چالش‌ها در بخش‌های خلاق و فرهنگی ناشی از بیماری همه‌گیر COVID-19، شروع پروژه‌های جدید در خانه یا تطبیق شیوه‌ها و روش‌های کار با شرایط فعلی ارائه کنند.

علاقه‌مندان در سه بازه زمانی 10 آوریل، 30 آوریل و 7 ژوئن فرصت دارند با مراجعه به صفحه @art_jameel در این فراخوان شرکت کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.


منبع: هنرآنلاین

logo-samandehi