برگزاری نشست «تکیه دولت» در موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران

نشست «تکیه دولت» همراه با نمایش مستند تکیه‌دولت و رونمایی از نخستین پرده نمایشی عاشورایی درویشی دو اسبه (جنگ دو برادر) در موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، شهربانو جهان‌آرایی - مدیر موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران - برگزاری این نشست را همزمان با هفته گردشگری و روز تهران و ایام محرم و در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی این موزه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرتهران و شهرداری منطقه ۱۲ دانست.

او هدف از برگزاری این نشست را پاسداشت آئین‌های عاشورایی کهن و موارد پیرامونی تکیه دولت دانست و ادامه داد: «برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم»از نمادهای تهران دوران قاجار و از مراکز اصلی و مهم در این شهر بوده است.

این نشست با سخنرانی احمد مسجدجامعی، ناصر تکمیل همایون، اسکندر مختاری طالقانی، علیرضا قاسم‌خان، رضا کوچک‌زاده، مسلم نادعلی‌زاده و با حضور هنرمندان رشته تعزیه و نقالی «خاندان مرشد میرزا علی بزرگ»، «مرشد ابوالفضل ورمرزیار، جعفر عرب (مجموعه‌دار لباس‌های تعزیه) و مهدی طالعی نیا (نقاش مکتب قهوه‌خانه)، دوشنبه هشتم مهر ساعت ۱۵ در موزه آبگینه و سفالینه ایران در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی برگزار می‌شود.

logo-samandehi