سرپیچی از گرانش در مجسمه های Richard Erdman

حرکت ذهن سیال و روان مجسمه ساز از میانه توده سنگ مرمر، منجر به زایش فرم رهایی شده است.

به گزارش گالری آنلاین، هنرمند آمریکایی Richard Erdman در ایتالیا زندگی و کار می کند. وی در در کوهپایه قدیمی ترین معادن سنگ مرمر در ایالات متحده بزرگ شده است.

نوارهای ظریف ریچارد اردمن از سنگ و برنز در حرکت آشکار و مداوم قرار دارد و از گرانش سرپیچی می کند، اما در عین حال تعادل چشمگیر بین سیالیت و شعله ور شدن ایجاد می کند.

وی در تلاش است تا ماجراجویی و چالش زندگی را در این آثار بیان کند.

ریچارد اردمان اتفاق غیرممکن را به طور روزمره انجام می دهد. مجسمه های وی نشاط و سرزندگی ای را نشان می دهد که از زمان آنها فراتر می رود. الهامات برای آفرینش های وی، چند وجهی و متنوع است.

مجسمه های سنگ مرمر عظیم وی به خاطر اقتباسی مدرن از مجسمه های مرمر و برنز در طراحی های پر زرق و برق ، مشهور است، مجسمه های سنگ مرمرعظیم اردمان با وزن بیش از 50 تن خنثی می شود و گرما و نور را در پیکره های سنگی انعطاف پذیرشان به ارمغان می آورد.

آثار این هنرمند در بیش از 160 نمایشگاه انفرادی و گروهی در سرتاسر آمریکای شمالی ، اروپا و آسیا به نمایش گذاشته شده است.

وی تاکنون بیش از 120 اثر برای موزه ها، مجموعه های عمومی و شرکت ها اجرا کرده است؛ و کار او در 52 کشور جهان برای کلکسیون های برجسته مانند موسسه هنری مینیاپولیس، موزه هنرهای زیبا در بوستون، دانشگاه پرینستون، مجموعه راکفلر در نیویورک و ... به نمایش گذاشته شده است.


منبع : sculpturesite / en.wikipedia / artandantiquesmag

تهیه : بهاره زالی

logo-samandehi