مجسمه هایی از چوب و کتان

نگاهی بر آثار مجسمه ساز JEFF KEY

مجموعه"مجرا" ، از جنس چوب و کتان توسط JEFF KEY مجسمه ساز امریکایی خلق شده است.


به گزارش گالری آنلاین JEFF KEY در سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا متولد و بزرگ شد. وی لیسانس خود را در رشته ارتباطات و سیاست های عمومی از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی در سال 1969 و B.F.A را از UC- برکلی در سال 1970،و M.F.A را از موسسه هنری سان فرانسیسکو در سال 1972 دریافت کرد.

جف هنرهای رسانه ای و مجسمه سازی را در مدرسه Head-Royce در اوکلند از سال 1974 تا 2010 آموخت و در آنجا به عنوان رئیس گروه Fine Arts نیز فعالیت کرد.


مجسمه های جف را می توان در مجموعه های Lafayette ، CA ، کتابخانه و مرکز یادگیری ، Rene DiRosa Preserve ، Napa ، CA ، دانشگاه Wisconsin در Oshkosh و اولین بانک فدرال سان رافائل، کالیفرنیا و ... یافت.

در ادامه مجسمه هایی از مجموعه "مجرا"، از جنس چوب و کتان توسط جف کی، هنرمند منطقه خلیج سانفرانسیسکو را ملاحظه می کنید. مجرا به معنی فضایی برای عبور اغلب محتوای خود را پنهان میکند، اما در آثار این هنرمند در پاره ای نقاط مجرا محو میشود و خلل و فرج و زوایایی پنهان آن برای مخاطب عیان میشود. تجانس موضوع با کیفیت لامسه چوب و کتان به عنوان دربرگیرنده محتویات قابل توجه است و برای مخاطب درک یک حس آشنا را به ارمغان می آورد.


منبع: artmajeur.docx / artnet / linkedin / sculpturesite

تهیه: بهاره زالی

logo-samandehi