درخواست مدیر موزه Rijksmuseum آمستردام از تبهکاران برای باز گرداندن اثر به سرقت رفته Frans Hals

در حالی که موزه Rijksmuseum آمستردام خود را برای نمایشگاهی از 50 اثر Frans Hals آماده می کند، Taco Dibbits مدیرکل نمایشگاه در یک کنفرانس مطبوعاتی از تبهکاران خواست تا نقاشی Hals از دو پسر خندان را که در سال 1626 کشیده بود، به نمایشگاه بازگردانند.

به گزارش گالری آنلاین، این اثر در سال 2020 از موزه Hofje van Mevrouw van، برای سومین بار، به سرقت رفته بود.

به نقل از گاردین، Dibbits گفت: «این یک نقاشی شگفت‌انگیز است. Hals معمولاً در آثارش پرتره گروهی یا مردم را به تنهایی به تصویر می کشد اما در این اثر دو پسر را در حال تعامل می بینید. این چیزی است که ما دوست داریم به نمایش بگذاریم. من امیدوارم این اثر باز گردانده شود. این اثر متعلق به همه ماست.

اعتقاد بر این است که این نقاشی توسط همان گروهی که آثار ونگوک را در سال 2020 از موزه Singer Laren ربوده بودند، به سرقت رفته باشد. اما بر خلاف آثار ون گوگ که به "کارآگاه هنری" Arthur Brand بازگردانده شد و در ماه مارس در موزه Groninger در شمال هلند به نمایش گذاشته خواهد شد، اثر مسروقه Hals هنوز بازگردانده نشده است.

همچنین Dibbits در کنفرانس مطبوعاتی گفت: "Frans Hals یکی از بزرگ‌ترین نقاشان قرن هفدهم و یکی از هنرمندانی است که با ضربه‌های سریع قلمو و انرژی فوق العاده چهره های خندان و آن ژست های آنی و زودگذر را به تصویر می‌کشد. Frans Hals نقاشی مدرن را ابداع کرد."


logo-samandehi