انتصاب ف.اخلاقی به ریاست آرت فیرهای UNESCO club Piraeus And Islands Symposium or International Art Fair


با حکم مارونتیس ریاست UNESCO club Piraeus And Islands، هنرمند ایرانی ف.اخلاقی به ریاست آرت فیرهای UNESCO club Piraeus And Islands Symposium or International Art Fair انتصاب شد.

ف.اخلاقی، هنرمند معاصر و دانش آموخته هنر از ایران، آلمان و یونان است. وی چندین سال حضور و فعالیت مستمر در فعالیت های فرهنگی و هنری داخل و خارج از ایران داشته و به عنوان نماینده UNESCO club Piraeus And Islands Symposium or International Art Fairدر ایران و خاور میانه سهم بسزایی در پیشبرد اهداف هنرمندان و نمایش آثار هنری خاورمیانه داشته است.
اخلاقی هدف اصلی برگزاری ارت فیرهای UNESCO club Piraeus And Islands Symposium or International Art Fair را تبادل اندیشه، فرهنگ و هنر میان هنرمندان ملل گوناگون میداند و این مهم را در مسیر اهداف عالی سازمان یونسکو برای آموزش و ارتقا دانش و آگاهی عمومی برمی‌شمارد‌.
وی در کنار برگزاری این رویداد بین المللی به آموزش هنرجویان در ایران نیز مشغول است و با برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای دیگر در ایران و سایر کشورها در گشودن مسیرهای جدید و مترقی برای هنرمندان می‌کوشد.

این هنرمند در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با نو آوری های جدید خود در مجموعه آثارش توضیح داد:
همانطور که در مصاحبه قبلی توضیح دادم روی مهر های ایرانی کار میکنم. در واقع پس از اینکه در کتاب ها به ویژه کتاب های فرانسوی در مورد آیین مهر و مهر های ایرانی تصاویر و اطلاعات متفاوتی دیدم، با خودم فکر کردم که چرا باید این اطلاعات در کتاب ها یا در اشیاء موزه ها محفوظ بماند. از این جهت تصمیم گرفتم به آنها جان بدهم، که هرچقدر بیشتر در مورد آنها تحقیق میکنم به نتایج جدیدی میرسم. به طور مثال اکنون در این کارم جنگ شیر و گاو را میبینید که من فکر میکنم این تصاویر از درونیات مردمان آن زمان بوده ، به این معنی که زندگی و قدرت را از درون خودشان طراحی می کردند. ممکن است استفاده های متفاوتی از این مهره ها میشده، ممکن است نشانه قبیله ای، جامعه ای یا خانوادگی بوده و یا ممکن است برای داد و ستد استفاده می شده است.

آثاری از این هنرمندِ دانش آموخته در آکادمی هنر آلمان و یونان، سال گذشته در موزه ایتالیا ، کاپری یونان و ... به نمایش در آمد ، از آنچه در سال گذشته در ذهنیت و تفکر وی تاثیر گذار بوده سفری به کندوان را میتوان نام برد. اخلاقی در این سفر با دیدن فرم های خاص ساختمان های این شهر چشم انداز های جدیدی در آثارش گشوده شد و این تاثیرات در آثار اخیرش به وضوح دیده میشود. او در رابطه با این اتفاق توضیح می دهد:

با این سفر و جریاناتی که در درون من رخ داد، فضایی از ایران باستان، خانه ها و شهرسازی های آن را به شکلی نا محسوس در آثارم استفاده میکنم و در واقع به نحوی این ایده ها را در کنار هم چفت میکنم . گویی از درون سوراخ های دیوار ها این افکار راه را به بیرون پیدا می کند.

مجموعه آثار مربوط به مهر های این هنرمند به سی اثر میرسد . و به گفته وی در سال جدید نمایشگاه انفرادی پیش رو خواهد داشت.

logo-samandehi