نمایش نقاشی های هنرمند 4 ساله در گالری بهارین

نمایشگاهی از نقاشی های هنرمند 4 ساله نیروانا محمدنژاد تحت عنوان «فکر می کنم به لکه های بکرم» روز جمعه 31 خردادماه از ساعت 16 الی 20 در گالری بهارین برپا می شود.


مادر نیروانا محمدنژاد در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین مدت زمانی که برای برگزاری نمایشگاه سپری شده است را یک سال عنوان کرد و افزود:

این دومین نمایشگاه انفرادی نیروانا هست. از حدود۱۸ ماهگی نیروانا در کنار من شروع به نقاشی کرده و هدف از برگزاری نمایشگاه دادن انگیزه به کودک و اثبات ماهیت هنر کودک و بیان ارزش اثار بکر او است. فرزندم هیچ گونه آموزشی در هیچ کلاسی ندیده و در حقیقت برای آموزش هنر به کودک باید از ۵ سالگی اقدام کرد.
با توجه به اینکه به عنوان مادر نیروانا فارق التحصیل رشته هنر هستم ، نقاشی به عنوان سبک زندگی همیشه برای ما مطرح بوده ومن متوجه شدم که هنگامی که کار میکنم نیروانا اشتیاق پیدا میکند و همواره در کنار من بدون هیچ فشار و اصراری دست به قلم میشود.

در این مجموعه 38 اثر با موضوع آزاد به نمایش در می آید که ابعاد بزرگتریم اثر ۵۰*۵۰سانتی متر است و تکنیک کارها اکرولیک، ترکیب مواد، پاستل و ابزار اثرگذار است.

وی در پاسخ به این سوال که، آیا کارهای نقاشی فرزندتان در شناخت افکار و احساسات او برای شما تاثیرگذار بوه است یا خیر؟ پاسخ داد:

به طور کلی در پس نقاشی کودک مفهوم و احساس نهفته است، اما گاهی بیشتر باید به رهایی کودک در هنگام خلق اثر و تخلیه روح آن توجه داشت.تصور میکنم نقاشی یکی از بخش های مهم زندگی او خواهد بود، و بدیهی است که تاثیر زیادی در فهم او از زندگی خواهد داشت،و او آزاد است هر مسیری را که برای زندگی دوست دارد ادامه دهد و ما کنارش خواهیم بود.

نمایشگاه های پیشین نیروانا محمدنژاد

سال۱۳۹۶ اولین نمایشگاه انفرادی گالری ژینوس
سال۱۳۹۷ شرکت در نمایشگاه گروهی ، گالری شروه

علاقه مندان جهت بازدید از آثار این هنرمند نقاش می توانند تا 5 تیرماه همه روزه از ساعت 16:30 الی 19:30 به گالری بهارین به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان حافظ، نبش ورشو، پلاک 509، طبقه اول، واحد 3 مراجعه نمایند.

logo-samandehi