در جستجوی لحظات پیش از مرگ ونگوگ

چطور مورخان با یک کارت پستال به محل خلق آخرین اثر ونگوگ هدایت شدند؟

آخرین باری که ونگوگ قلموی خود را بر روی بوم می کشید، به چه چیز نگاه میکرده است؟ حقایقی که از کارت پستال های یک زن 94 ساله فرانسوی کشف شد توسط موزه ون گوگ در مراسمی به مناسبت سالگرد درگذشت این هنرمند مطرح شده است.

به گزارش گالری آنلاین، موزه ون گوگ در مراسمی به مناسبت سالگرد درگذشت این هنرمند از آخرین محلی که وی آخرین اثر خود را خلق کرده است، رونمایی کرد.

هنرمند بزرگ ونسان ون گوگ درست چند ساعت قبل از شلیک مرگبار گلوله سرگرم نقاشی بوده است و طبق جزئیات کشف شده از کارت پستال تاریخی یک دوچرخه سوار در Rue Daubigny شهر Auvers-sur-Oise واقع در 32 کیلومتری شمال پاریس و جایی که ون گوگ روزهای پایانی عمر خود را در آنجا سپری کرده بود، این طور به نظر می رسدکه به محل دقیق آن پی برده شده است.

این کشف مهم توسط Wouter van der Veen ، مدیر علمی موسسه ون گوگ، موسسه ای غیر انتفاعی و مسئول حفظ محل اقامت ون گوگ در مهمانسرای Auberge Ravoux انجام گرفت.

او در اظهارات خود که توسط موزه ون گوگ در آمستردام مبنی بر تایید این کشف مهم منتشر شده است، گفت: " با بررسی دقیق و موشکافانه کارت پستال و موقعیت آن می توان تمام جزئیات این نقاشی اسرار آمیز را توضیح داد: شکل شیب تپه، ریشه ها و پیوند آنها با یکدیگر، ترکیب خاک و نمایی از سنگ آهکی پرشیب."

یک زن فرانسوی 94 ساله کلکسیون کارت پستال های تاریخی خود را برای تحقیقات Van der Veen به او داده بود. در ابتدا اهمیت این عکس، که تقریباً در سال 1905 گرفته شده است، مورد توجه Van der Veen قرار نگرفته بود اما او بعدها و در دوران قرنطینه (کرونا) ، متوجه نکته ای آشنا در رابطه با ریشه های در هم گره خورده و پوشش گیاهی کنار جاده شد. آیا این می توانست همان چیزی باشد که ون گوگ وقتی برای آخرین بار قلموی خود را بر روی بوم می کشید، به آن نگاه کرده باشد؟

محقق ارشد موزه ون گوگ Teio Meedendorp ، در اظهارات خود گفت: "درختان سر به فلک کشیده و گیاهان بلند درکارت پستال شباهت کاملی با شکل ریشه ها در نقاشی ون گوک دارند."

پس از پایان قرنطینه در ماه می در فرانسه ، Van der Veen به شهر Auvers سفر کرد تا ببیند آیا می تواند محلی را که در عکس بود پیدا کند و از این که دید این جاده در فاصله نزدیک و در حدود 150 متری مهمانسرا ی Auberge Ravoux قرار دارد، بسیار خوشحال شد. تنه بزرگترین درختی که در نقاشی و عکس دیده می شد هنوز آنجا بود.

به گفته Van der که در حال چاپ نظریه خود در کتاب جدیدش با نام Attacked at the Roots است؛ نور خورشیدی که توسط ون گوگ نقاشی شده است نشان می دهد که آخرین ضربه های قلموی این هنرمند برای به تصویر کشیدن اثرش تا پایان غروب ادامه داشته که این خود اطلاعات بیشتری در رابطه با این روز غم انگیز در اختیار ما قرار می دهد.

logo-samandehi