نمایشگاه انجمن هنرمندان نقاش از آثار هنرمندان معاصر ایران در جنوا/ سروناز منزوی در گفتگو با گالری آنلاین

به گزارش سرویس نقاشی گالری آنلاین سروناز منزوی ، از اعضای کمیته ی نمایشگاه های انجمن نقاشان ایران و کیوریتور نمایشگاه مجموعه آثار هنرمندان جوان تا پیشکسوت معاصر ایران با عنوان "Time to Talk" در گالری ساتورای جنوا که از طرف کمیته ی نمایشگاه های انجمن نقاشان برنامه ریزی شده است در رابطه با برگزاری این نمایشگاه و مراحل دریافت تا ارسال و نمایش آثار با این حجم وسیع و تعداد گستره از هنرمندان شرکت کننده توضیح داد:
"من سال گذشته در تاریخ 31 ژانویه تا 18 فوریه 2015 نمایشگاه انفرادی ای در این گالری داشته ام و ازبرنامه ریزی و امکانات دیگر گالری راضی بودم ، در اون نمایشگاه هفت پرتره از مجموعه جدیدم رو به نمایش گذاشته بودم و خیلی استقبال خوبی شد ، بعد روز افتتاحیه آقای ناپولی ( صاحب گالری) به من گفتند خیلی از کارهای من خوشش امده وضمن دعوت از من برای شرکت در بینال ابراز کرد که دوست دارد با آرتیست های ایرانی دیگر آشنا شود و با فضای بزرگی که گالری دارد میتواند تا 120 اثر را نمایش دهد. اینطور بود که از من خواستند مجموعه ای از آثار هنرمندان ایرانی رو با این تعداد جمع آوری کنم ، چرا که بسیار کار سخت و سنگینی است و من هم پیشنهاد دادم این کار با همکاری انجمن نقاشان ایران انجام شود و ایشون هم از اینکه با یه ارگان حرفه ای کار صورت بگیرد استقبال کردند
من بعد از آمدنم به تهران در اسفند ماه سال گذشته موضوع رو با خانم صحی (نائب رئیس ، سخنگو و رابط هیئت مدیره ی کمیته ی نمایشگاه های انجمن نقاشان ایران) مطرح کردم و ایشون هم استقبال خوبی کردند و موضوع بعد از بررسی و تایید هیئت مدیره همچنین برسی نحوه ی ارسال کارها و برآورد هزینه ها در نهایت برای خرداد ماه نهایی شد و انجمن از طرف کمیته ی نمایشگاه ها فراخوان را اعلام کرد. اولویت ،دریافت آثار هنرمندان عضوانجمن بود و پس از سه دوره اعلام فراخوان و ارسال پیامک به اعضا ، بخشی از حجم آثاری که برای نمایشگاه در نظر گرفته شده بود از اعضای انجمن که آثارشان را آوردند و خواستند در برنامه شرکت داشته باشند جمع آوری شد و ما بقی آثار را از هنرمندان غیر عضو جمع آوری کردیم.
به این صورت طی 4 مرحله ، 4 تا پنجشنبه و جمعه در تیرماه کارهارو جمع کردیم .در نهایت نزدیک به صد اثر برگزیده به گالری جنوا رسیدند ، کل کارها حدودا 121 اثر بوده که خود گالری کارها را داوری و انتخاب کرده است.
برای سهولت ارسال آثار از دوستان درخواست کردیم آثارشون رو بدون چهارچوب همراه با عکس و بیوگرافی هنرمند و تصویر اثر با کیفیت لازم برای چاپ در کاتالوگ تحویل دهند . تمامی کارها بیمه هستند و با پست TNT ارسال شده اند.
چاپ کاتالوگ و به چهارچوب کشیدن آثار در جنوا با مسئولیت گالری با هزینه ای که دریافت کرده انجام خواهد شد همچنین به مدت 11 روز پذیرایی ، فیلمبرداری ،عکاسی و مصاحبه از تلویزیون، مجله و روزنامه ها از طرف گالری برنامه ریزی شده . الان هم اسامی هنرمندان که دقیقا 100 نفر هستند روی سایت گالری گذاشته شده .
قیمت آثار نیز با نظر هنرمندان از سه تا چهل میلیون تومان است و هنرمندان شرکت کننده از جوانترین سن حدود 23 سال حضور دارند تا اساتید پیشکسوتی مثل استاد معتبر. تاریخ برگزاری نمایشگاه نیز از 17 اکتبر تا 28 نوامبر (25 مهر تا 6 آبان) خواهد بود."
منزوی در ارتباط با دریافت کاتالوگ توسط هر یک از هنرمندان شرکت کننده گفت :
" صد در صد ، به هر هنرمند یک کاتالوگ تعلق میگیرد که احتمالا به زبان انگلیسی خواهد بود . ابعاد کاتالوگ تقریبا نزدیک به A4 هست و احتمالا حدود 120 صفحه خواهد بود و به هر هنرمندی که اثرش در نمایشگاه گالری ساتورا برای 25 مهر ماه به نمایش در می آید یک صفحه تعلق میگیرد که عکس و مشخصات اثر در آن نوشته میشود. فقط دوستان باید کمی صبور باشند ، چرا که با احتساب اسپانسر های برنامه و انجمن نزدیک به دویست عدد کاتالوگ خواهد بود که وزنش خیلی زیاد میشود و لازم است با توجه به محدودیت بودجه طی دو تا سه ماه به ایران منتقل شوند. "
منزوی افزود : "امیدوارم برای ارتقای فرهنگ و هنر ایرانی این برنامه هرساله برگزار شود و این چنین نمایشگاه های خوب و موفق از هنرمندان ایرانی در اروپا ادامه داشته باشد ، من به شخصه دوست دارم با کمک دوستانمون در کمیته نمایشگاه ها ی انجمن نقاشان که واقعا اگر حضورشون نبود برگزاری این نمایشگاه محال بود و همچنین همکاری گالری آنلاین و سایر دوستان این چنین برنامه ها را ادامه دهیم.
با این که کار سختی بود ، ولی دوست دارم این کار رو به صورت یک گروه ادامه بدیم ، که سالی یکبار توی اروپا نمایشگاه داشته باشیم و فکر میکنم این مسئله خیلی جذاب خواهد بود.
در ضمن امیدوارم درآینده در برنامه هایی مثل بینال جنوا نیز شرکت کنیم ، چرا که صاحب این گالری خیلی علاقمند هستند که با ایرانی ها کار بکنند. تقریبا بی اغراق میتونم بگم گالری ساتورا بهترین گالری جنواست. یعنی بهترین گالری تو استان لیبوریاست که خودش اولین بار اسپانسر گرفت و بینال جنوارو در چندین موزه و گالری برگزار کرد که بسیار بینال موفقی بود.
در نهایت از پست TNT که همکاری خوبی در ارسال آثار با ما داشته اند وهمچنین از همکاری مزون انار دیزاین سپاسگذارم"
در بیانیه این نمایشگاه آمده است:
از دیرباز تاکنون نقاشی عامل برقراری ارتباط ، بیان اندیشه و احساس ، تزیین و روح بخشیدن به فضای زندگی انسان بوده است . در دوره قاره متفاوت ، دو فرهنگ مجزا و دو کشور ایران و ایتالیا نقاشی بخشی از زندگی انسان ها بوده که با دو رویکرد متفاوت به جهان بر دیوارها ، بوم های نقاشی ، کتاب ها و ظروف نقش بسته است ، تفاوتی که ناشی از نگاه آفرینندگان آثار هنری می باشد.
مجموعه به نمایش درآمده دربرگیرنده آثار100 هنرمند عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران و برخی از نقاشان غیر عضو است که در عرصه هنر دارای نگاهی مستقل هستند.
تنوع نگاه هنرمندان را در خوانش های مختلف که به زبان بصری روایت شده می توان دریافت که نتیجه آن گرایش های متفاوت از آبستره تا فیگوراتیو و نقاشی خط ... است . این نمایشگاه بازتاب کوچکی از رخدادهای هنر معاصر ایران است .
که به تجسم جهان پیرامون ، خیال و رویا ، گذشته و حال می پردازد تا زیست هنرمند را معنای دوباره بخشد. نمایشگاه حاضر ترکیبی از نقاشان پیشکسوت و جوان را شامل می شود و اولین گام برای برقراری گفتمان فرهنگی میان هنرمندان دو سرزمین است. به امید استمرار آن در سال های آینده.
لیست هنرمندان شرکت کننده را در سایت گالری به آدرس زیر مشاهده بفرمایید :

گزارش تصویری مرتبط

logo-samandehi