شخصیت‌هایی از توده های عجیب و غریب که از سرامیک و شیشه‌ جان می‌گیرند

هنرمند سوئدی، Benjamin Uggla شخصیت‌های توده مانندی را خلق کرده است که در عین حال که از ظاهری عجیب برخوردار هستند در حال انجام فعالیت های روزانه هستند و به نوعی باعث می شود با آنها ارتباط برقرار کرد.


به گزارش گالری آنلاین، زمانی که Benjamin Uggla قصد داشت با گذاشتن چشم، دست و پا برای یک بوته به آن جان ببخشد، برای خلق این مجسمه ها از دفتر طراحی خود الهام گرفت. این ایده از سطح دو بعدی فراتر رفته و به آثار سرامیکی سه بعدی تبدیل شد؛ اگرچه این شخصیت‌ها گیاه نیستند، اما با دست‌ها و پاهای نازکی که مانند شاخه‌های چسبناک از تنه پیازی شکل آن ها بیرون زده دارای ظاهری ارگانیک هستند.

هنرمند Uggla با تبدیل فیگورهای خود به مجسمه های شیشه ای به کار خود ادامه داد، مجسمه هایی که از ظرافت و درخشش شیشه برخوردار بوده، اما سنگینی نمونه های اورجینال سرامیکی را حفظ کرده اند.

نگاه کردن به مجسمه های شیشه ای یا سرامیکی Uggla حس خوشایندی در انسان ایجاد می کند. هر فیگور علاوه بر رنگ های زنده و گاهی نقش هایی که آنها را نمایان کرده است، از ویژگی های دوست‌داشتنی برخوردار هستند. از آنجایی که هیچ یک دهان و ابرو (و افکار واقعی) ندارند، شاید ندانیم که به چه چیزی فکر می کنند، اما اینطور بنظر می رسد که چهره های منفعل و بدن خمیده آنها به نوعی تجسمی از تجربه فعالیت های عادی روزمره است.


logo-samandehi