۲۷ بنای تاریخی کشور برای جذب مشارکت مردمی در مرمت و احیا وارد مزایده می‌شود

با برگزاری مزایده از سوی صندوق توسعه و احیا، مسئولیت مرمت، احیا و حق بهره‌برداری در مدت معین مربوط به ۲۷ بنای تاریخی و فرهنگی در ۱۴ استان به مردم واگذار می‌شود.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از میراث آریا، مزایده سرمایه‎‌گذاری و مشارکت در مرمت، احیا و بهره‌برداری از ۲۷ بنای تاریخی فرهنگی کشور در ۱۴ استان مختلف، از سوی صندوق توسعه و احیا برگزار می‌شود.

فراخوان این مزایده در تاریخ ۷ و ۸ اسفندماه ۱۴۰۲ در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شده است و علاقه‌مندان برای شرکت در مزایده می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد تدارکات الکترونیک دولت معروف به ستاد ایران، با تهیه اسناد، در این مزایده شرکت کنند.

۲۷ بنای مذکور در ۱۴ استان آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، بوشهر، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی و یزد قرار دارد.

این ۲۷ بنا عبارتند از خانه معبودی در تبریز، کاروانسرای جانانلو در کلیبر، مجموعه کردشت در جلفا، حمام اوچ دکان، خانه وهاب‌زاده و خانه آصف در اردبیل، قسمتی از محوطه کوه آتشگاه و خانه رجالیان در اصفهان، کاروانسرای شاه‌عباسی در کرج، کاروانسرای مشیر برازجان در برازجان، خانه طلوعی‌فر در دزفول، مجموعه چلپی اوغلو در سلطانیه، حمام سالار در زنجان، خانه عطروش در شیراز، خانه سید محمود بهشتی و فلاح در قزوین، کاخ خوش ییلاق در آزادشهر، خانه فاطمی و خانه میرشهیدی در گرگان، کاروانسرای گوشه در روستای گوشه لرستان، خانه شفاهی و خانه قریشی در آمل، کاروانسرای ورده در ساوه، کاروانسرای خشکه رود در زرندیه، کاروانسرای کهک در دلیجان، کاروانسرای مشهد میقان در اراک و خانه شادمان و خانه شهریاری در یزد.

logo-samandehi